شناسهٔ خبر: 162901 - سرویس هواشناسی

سازمان هواشناسی هشدار داد؛

احتمال خسارت به محصولات کشاورزی به دنبال بارش باران در برخی مناطق کشور

رگبار سازمان هواشناسی کشور نسبت به فعالیت سامانه‌های بارشی و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی از امروز تا روز یکشنبه هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس هشدار سطح زرد سازمان هواشناسی کشور، فعالیت سامانه‌های بارشی از امروز چهارشنبه تا روز یک‌شنبه موجب بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید، در ارتفاعات بارش برف، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ خواهد شد.

منطقه اثر این سامانه روز چهارشنبه نیمه غربی کرمان، نیمه شمالی فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و غرب اصفهان، جنوب شرق لرستان و جنوب یزد و روز پنج‌شنبه نیمه شمالی استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان اعلام شده است.

گستره بارش‌ها روز جمعه خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، روز شنبه آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل و روز یک‌شنبه آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، کرمانشاه، ایلام، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، قزوین، تهران، البرز و ارتفاعات سمنان را در بر می‌گیرد.

اثر مخاطره این سامانه احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان آب، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به نهال و محصولات کشاورزی پیش‌بینی شده است.

سازمان هواشناسی به احتیاط در سفرهای برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه کرده است.