شناسهٔ خبر: 163119 - سرویس استان‌ها

دبیر شورای ترافیک استان یزد اعلام کرد؛

کاهش ۲۳ درصدی فوتی تصادفات جاده‌ای نوروز ۱۴۰۳ در استان یزد

ستاد کاهش تصادفات یزد دبیر شورای ترافیک استان یزد گفت: در استان یزد در حوزه تصادفات برون‌شهری آمار تصادفات فوتی و جرحی به ترتیب با ۲۳ و ۱۸ درصد کاهش همراه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، محمد منتظر در آیین تجلیل از اعضای شورای ستاد راهبردی کاهش تصادفات استان یزد که به میزبانی این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: طرح نوروزی از ۲۴ اسفندماه سال گذشته آغاز و تا ۱۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ ادامه داشت و استان یزد با ۱۰ درصد افزایش تردد نسبت به سال گذشته، به عنوان سومین استان پرتردد در این ایام شناخته شد.

دبیر شورای ترافیک استان یزد از کاهش ۵ درصدی میانگین سرعت تردد در محورهای مواصلاتی نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: این کاهش پنج درصدی موجب تبدیل تصادفات فوتی به جرحی و تصادفات جرحی به خسارتی شد.

منتظر ادامه داد: استقرار ۶۰ دستگاه خودروی سمند توسط فرمانداری‌ها و ۴۰ دستگاه توسط پلیس‌راه، ۳۳ دستگاه آمبولانس اورژانس، ۱۷ دستگاه خودروی متعلق به هلال‌احمر و همچنین برپایی ۳۷ ایستگاه نوروزگاهی در محورهای مواصلاتی از جمله عوامل کاهش تصادفات در نوروز امسال است.

وی با بیان اینکه در کل کشور شاهد کاهش ۳۷ درصدی فوتی و افزایش یک و شش‌دهم درصدی مجروحین در نوروز ۱۴۰۳ بودیم، تأکید کرد: در استان یزد در حوزه تصادفات برون‌شهری آمار فوق به ترتیب با ۲۳ و ۱۸ درصد کاهش همراه بوده است. ضمن اینکه در تصادفات درون‌شهری میزان فوتی ۴۴ درصد و میزان مجروحین ۲۲ درصد کاهش داشته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: استان یزد برای دومین سال متوالی رتبه کاهشی تصادفات فوتی برون‌شهری را با ۱۰ فوتی به خود اختصاص داده است.