شناسهٔ خبر: 163424 - سرویس استان‌ها

مدیر کل هواشناسی آذربایجان شرقی عنوان کرد؛

فعالیت ۱۲۲ ایستگاه هواشناسی آذربایجان شرقی در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۳

عبدلی هواشناسی مدیر کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: هواشناسی در ایام تعطیلات در کنار سایر دستگاه های خدمات رسان با فعالیت ۱۲۲ ایستگاه هواشناسی در حال ارائه خدمات به هم استانی‌ها و مسافران بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حبیب عبدلی مدیر کل هواشناسی استان، وظیفه اصلی سازمان هواشناسی کشور در راستای تأمین اهداف ملی و بین‌المللی، حفاظت از جان و مال مردم در مقابل مخاطرات مرتبط با آب، هوا و اقلیم است و فعالیت‌های اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی در راستای اهداف سازمان مرکزی بوده و تلاش می‌کند با تولید و جمع‌آوری اطلاعات و داده‌های هواشناسی از ایستگاه‌های سینوپتیک، اقلیم‌شناسی، جو بالا، باران‌سنجی و خودکار سطح استان و ثبت این داده‌ها در بانک اطلاعاتی همچنین تبادل اطلاعات متقابل با استان‌های مجاور، پیش‌بینی‌ها و اخطاریه‌های جوی را به‌موقع تهیه و به نهادهای ذی‌نفع ارسال کند.

عبدلی با بیان اینکه این اداره کل دارای ۱۲۲ ایستگاه هواشناسی اقماری در تبریز و شهرستان‌های استان است، اظهار کرد: از ایستگاه‌ها ۶۱ ایستگاه به‌صورت خودکار و ۶۱ ایستگاه دیگر به‌صورت سنتی فعالیت می‌کنند.

وی همچنین گفت: این ایستگاه‌ها شامل ۲ ایستگاه سینوپتیک فرودگاهی خودکار، ۵ ایستگاه سینوپتیک اصلی خودکار، ۱۱ ایستگاه سینوپتیک تکمیلی ، ۱۲ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۳ ایستگاه هواشناسی جاده‌ای، یک ایستگاه جو بالا، یک ایستگاه رادار، یک ایستگاه گرد و غبار، یک ایستگاه هواشناسی و ۸۵ ایستگاه باران سنجی هستند.

عبدلی افزود: در ایام تعطیلات نوروز ۵ هشدار زرد و ۳ هشدار نارنجی و همچنین ۲۵ مورد پیش بینی ۱۰ روزه ویژه ایام نوروز برای تمامی شهرستان‌های استان صادر شد.

وی ادامه‌داد: در این ایام وضعیت جوی استان از طریق تلفن گویای ۱۳۴(هواگو) با ۱۱۲۷۷ مورد تماس ارائه شد.