به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان، حسین یونسی با اشاره به تکمیل مرحله نخست بندر گردشگری چمخاله اظهار کرد: این بندر گردشگری در دو فاز تعریف شده که فاز نخست آن شامل جاده دسترسی به طول ۸۵ متر، پل دسترسی به طول ۳۵۲ متر و ۲ بازوی موج شکن (که یک حوضچه آرامش را تشکیل میدهد) توسط بخش دولتی به اتمام رسیده است.
وی اعتبار هزینه شده دولتی برای این بندر گردشگری را حدود چهارهزار میلیارد ریال اعلام کرد.
به گفته وی، فاز دوم این پروژه شامل احداث اسکلهها برای قایقها و شناورهای تفریحی، مجتمعهای اقامتی، هتل، رستوران، فودکورت (خوراک سرا)، فضای سبز، پارک، استخر و مکانهای ورزشهای آبی توسط سرمایهگذار بخش خصوصی انجام میشود.
وی عنوان کرد: تاکنون سه مرحله فراخوان برای جذب سرمایهگذار منتشر شده اما موفقیتی در این امر حاصل نشده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه در صورت جذب سرمایهگذار ۲۰ هکتار زمین برای ایجاد اسکلهها در اختیار سرمایهگذار قرار میگیرد، تصریح کرد: مراحل احداث بندر تفریحی گردشگری چمخاله از اسفند سال ۱۳۹۷ در شهرستان لنگرود آغاز و در نهایت امسال فاز نخست آن تکمیل شد.
وی در ادامه از آغاز عملیات اجرایی احداث کارخانه کشتی سازی در مجتمع بندری انزلی خبر داد و اظهار کرد: ساخت مخازن ۴۰ هزار تنی روغن خام خوراکی نیز آغاز شده و تفاهمنامه احداث سیلو تمام مکانیزه نیز در این بندر کلید خورده است.
یونسی با بیان اینکه در خصوص جذب سرمایهگذار برای حوضچه غربی گردشگری دریایی هم امید است سرمایهگذار خوبی جذب کنیم، افزود: در بندر آستارا نیز مهمترین مسئله بازنگری اساسی در قرارداد فی مابین سازمان بنادر و دریانوردی با بخش خصوصی است و این قرارداد به دلیل اشکالات فراوانی که دارد، اقتصادی نیست و بازنگری آن در دستور کار است تا بتوانیم بندر را اقتصادی کنیم.