شناسهٔ خبر: 16456 - سرویس ریلی

معصومی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

ورود ۲۰۰ واگن مسافری ۵ ستاره به ناوگان ریلی/ جزئیات ویژگی‌ واگن‌های لوکس

قطار پنج ستاره فدک مدیرعامل شركت ریل پرداز نوآفرین با تشریح ویژگی‌ واگن‌های قطارهای ۵ ستاره فدک گفت: این واگن‌ها به تعداد ۲۰۰ دستگاه از کشور آلمان خریداری شده است.

مهدی معصومی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به عقد قرارداد خرید و ورود ۲۰۰ دستگاه واگن مسافری ۵ ستاره فدک به ناوگان حمل و نقل ریلی کشور گفت: این واگن‌ها از کشور آلمان خریداری شده و در کارخانه واگن‌سازی صنایع شهید کلاهدوز بازسازی و نوسازی می‌شوند.

وی با یادآوری اینکه این واگن‌ها قابلیت حرکت با سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت را دارند٬ افزود: بازسازی‌های صورت گرفته در این واگن‌ها در بخش‌های تزئینات داخلی و بدنه٬ سیستم برق٬ سیستم تهویه و ...  بوده است.

مدیرعامل شركت ریل پرداز نوآفرین (شركت مالك و بهره‌بردار قطارهای پنج ستاره فدك) با اشاره به دستورالعمل‌ها و مقررات شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در خصوص شرایط قطارهای ۵ ستاره تأکید کرد: واگن‌های قطار فدک تنها واگن‌هایی هستند که در ایران موفق به اخذ عنوان و برند قطار ۵ ستاره شده‌اند و در حال حاضر در مسیر تهران-مشهد حرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: در قطارهای ۵ ستاره فدک علاوه بر بکارگیری کوپه مهماندار مجهز به سیستم و تجهیزات کترینگ گرم و سرد بوده و قابلیت تنظیم دمای فضای داخل کوپه توسط مسافران بین ۲۲ تا ۲۶ درجه سانتیگراد امکان‌پذیر است.

معصومی اضافه کرد: واگن‌های قطار فدک مجهز به سامانه اعلام و اطفاء حریق بوده، همچنین از سامانه صوتی و تصویری با قابلیت احضار مهماندار نیز بهره‌ می‌برد. علاوه بر این هر مسافر می‌تواند از امکان انتخاب و نمایش انواع فیلم و موسیقی در قطار استفاده کند.

وی با اشاره به استفاده از آخرین تکنولوژی مورد استفاده در قطارهای ۵ ستاره فدک٬ اظهار کرد: بهره‌گیری از سیستم ٬IP TV٬ CC TV، سامانه Wifi داخلی و سیستم GPS نیز از مزایای ویژه قطارهای فدک در قیاس با سایر قطارها است.

معصومی افزود: مسافران این قطارها از خدمات پذیرایی متنوع با طعمی متفاوت از طبع ایرانی و بین‌المللی، توسط کادر مهمانداری مجرب، که با شرایط جذب و آموزش بین‌المللی بکارگیری شده‌ا‌‌ند بهره‌مند می‌شوند.

معصومی تجهیز کوپه‌های ۴ تخته خواب با طراحی ویژه مطابق با استانداردهای روز دنیا، توجه ویژه به ارگونومی بدن در طراحی تخت‌ها و میز ناهارخوری مجزا برای هرمسافر در کوپه را از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد قطارهای فدک برشمرد و گفت: سامانه روشنایی و نورپردازی ویژه٬ عایق‌های صوتی و حرارتی جهت حذف صداهای مزاحم و ایجاد فضای آرام٬ تزیینات داخلی لوکس و مدرن از دیگر ویژگی‌های کوپه‌ها و فضای داخلی قطارهای فدک است.

مدیرعامل شركت ریل پرداز نوآفرین افزود: قطارهای فدک از سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی مطابق با استانداردهای شرکت‌های هواپیمایی روز دنیا بهره‌ برده و این قطار دوست‌دار محیط زیست است/.