شناسهٔ خبر: 16514 - سرویس مسکن و شهرسازی

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

افتتاح پنج‌ هزار واحد مسکن مهر پردیس تا دهه فجر/ در پروژه‌های پردیس کم‌کاری نشده است/ تکمیل مسکن مهر سه شهر جدید تا پایان سال

محسن نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی روند اجرایی پروژه‌های عمرانی شهر جدید پردیس را قابل قبول و رضایت بخش اعلام کرد و این یقین را به شهروندان پردیس داد که با وجود کمبود اعتبارات و مشکلات موجود هیچ‌گونه کمکاری در پیشبرد پروژه‌ها صورت نگرفته است.

محسن نریمان در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درخصوص بازدید روز گذشته (سه‌شنبه 15 دی ماه) از شهر جدید پردیس اعلام کرد: بازدید از شهرهای جدید یکی از برنامه‌های شرکت عمران به شمار می‌رود که به صورت مرتب و منظم از سوی اعضای هیئت مدیره انجام می‌گیرد. از آنجایی که شهر پردیس دارای حساس‌ترین و مهمترین سایت مسکن مهر بین سایر شهرهای جدید در کشور است تمایل بیشتری برای بازدید از آن وجود دارد. به همین دلیل به همراه سرپرست مدیریت توسعه و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور از سایت مسکن مهر این شهر به ویژه فاز ۵ و ۱۱ بازدید کردیم و از نزدیک شاهد چگونگی روند اجرایی پروژه‌ها شدیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با تأکید بر این نکته که مسکن مهر تنها طرحی برای اسکان متقاضیان نیست گفت: بحث اجرای خدمات روبنایی و زیربنایی از جمله تأمین آب، برق، گاز، ساخت کلانتری و استقرار نیروهای انتظامی، ایجاد فضاهای آموزشی، تجاری، خدماتی و همچنین فضای سبز از تکمیل خود واحدهای ساختمانی مهمتر است چراکه  محیط را برای زندگی‌ توأم با رفاه و آسایش فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت ساخت تونل ارتباطی آزادراه به فاز ۱۱ در پردیس نیز گفت: ساخت این تونل ارتباطی با هدف حمل و نقل بار و مسافر و همچنین اقدامات انجام شده در بخش ساخت مخازن متعدد، تسویه‌خانه و ایستگاه پمپاژ در شرایط استاندارد از موضوعات پرجاذبه و قابل توجه برای بازدید کنندگان به شمار می‌رفت که قطعا در نتیجه تلاش مسئولان در شرکت عمران شهر پردیس محقق شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن اعلام این خبر که در دهه فجر سال جاری شاهد افتتاح نزدیک به پنج هزار واحد مسکن مهر شهر جدید پردیس خواهیم بود گفت: شرکت عمران شهرهای جدید با توجه به پیگیری‌ها و هماهنگی‌های انجام شده با وزارتخانه‌های نفت و نیرو آمادگی تکمیل واحدهای مسکن مهر خود را در سراسر کشور دارد که افتتاح پنج هزار واحد در پردیس تا دهه فجر نمونه‌ای از آن به شمار می‌رود.

نریمان با بیان اینکه درصورت تداوم همکاری سایر دستگاه‌های مربوطه از جمله وزارت نفت و نیرو و همچنین پرداخت به موقع سهم آورده‌های مردمی مسکن مهر پردیس تا پایان سال ۹۵ تکمیل می‌شود گفت: درحال حاضر مشغول اجرای پروژه‌های خطوط انتقال آب و گاز در منطقه و همچنین جذب اعتماد مردم هستیم، اگر هر بخش وظایف خود را به موقع انجام دهد قطعا در زمان پیش‌بینی شده به نتیجه مطلوب خود دست خواهیم یافت.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید همچنین از تکمیل طرح مسکن مهر برخی از شهرهای جدید از جمله عالی‌شهر، سهند و مهاجران تا پایان امسال خبر داد و گفت: انتظار می‌رود مسکن مهر مابقی شهرها نیز در ۶ ماهه ابتدایی سال ۹۵ به پایان رسیده و به متقاضیان تحویل داده شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش تأخیر در زمان شروع عملیات سایت مسکن مهر پردیس و همچنین توپوگرافی نامناسب آن را دلایل بروز برخی مشکلات در این شهر اعلام کرد و گفت: قطعا در اجرای طرح‌های عمرانی پردیس هیچ‌گونه کم‌کاری صورت نگرفته و اقدامات انجام شده نیز با توجه به کمبود اعتبارات و فروش زمین‌ها و اخذ وام از بانک مسکن برای تأمین مالی پروژه‌ها انجام گرفته است، تلاش و عملکرد شرکت عمران پردیس نیز در این حوزه قابل قبول و خوب محسوب می‌شود هرچند که رضایت مطلوب و نهایی در زمان تکمیل همه واحدهای مسکن مهر به همراه امکانات روبنایی و زیربنایی آن حاصل خواهد شد./