شناسهٔ خبر: 16537 - سرویس مسکن و شهرسازی

شیبانی‌اصل در نشست فوق‌العاده اعضای شورای مرکزی سازمان نظام کاردانی کشور:

تشکیل هیئت عمومی و شورای مرکزی سازمان نظام کاردانی ساختمان در سال جاری/ نقد منصفانه بخشی از اخلاق حرفه‌ای است

منوچهر شیبانی مدیرکل دفتر سازمان‌های نظام مهندسی و تشکل‌های حرفه‌ای وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: انتقاد به معنای اهانت به مسئولان نیست و باید بپذیریم که نقد و اعتراض و حتی پیشنهاد نیز آداب خود را دارد و همه موارد باید در چارچوب اخلاق شکل بگیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست فوق‌العاده اعضای شورای مرکزی نظام کاردانی عصر روز ۱۶ دی ماه با حضور منوچهر شیبانی‌اصل مدیرکل دفتر سازمان‌های مهندسی و تشکل‌های حرفه‌ای وزارت راه و شهرسازی در ساختمان دادمان این وزارتخانه برگزار شد.  

منوچهر شیبانی‌اصل در این نشست فوق‌العاده که با حضور نمایندگان استان‌های آذربایجان‌غربی، کرمانشاه، گیلان، خراسان‌رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، فارس و خوزستان برگزار شد گفت: دفتر سازمان‌های مهندسی و تشکل‌های حرفه‌ای وزارت راه و شهرسازی همواره به کاردان‌های کشور، معماران‌تجربی و کارگران حرفه‌ای نظر مساعد داشت و تلاش کرد تا در تمامی قوانین و اقدامات اجرایی از بدنه این سازمان مانند سازمان نظام مهندسی بهره لازم را بگیرد و آنها را بر حسب قانون و انصاف در کارهای اجرایی دخیل و جایگاه آنان را تبیین کند.

مدیرکل دفتر سازمان‌های مهندسی و تشکل‌های حرفه‌ای وزارت راه و شهرسازی افزود: اینکه یک عضو شورای مرکزی سازمان نظام کاردانی کشور استعفای خود را به دلیل ریاست همزمان بر سازمان نظام مهندسی استان تهران و کشور به اجبار معاون وزیر راه و شهرسازی یا مدیران و کارشناسان این وزارتخانه نسبت دهد ادعایی خلاف واقع است و حتما این موضوع پیگیری خواهد شد. زیرا چنین اجباری هرگز صورت نگرفته است، شیوه نامه ابلاغی ناظر به آینده است و عطف به ماسبق نمی‌شود. بویژه آنکه ساختار موجود شورای مرکزی بر اساس توافق با مدیران سابق و اسبق وزارت مسکن و شهرسازی شکل گرفته و این بار برای نخستین بار طبق آیین‌نامه مصوب هیئت محترم وزیران شکل می‌گیرد.

شیبانی‌اصل گفت: تجربه نشان داده است که ریاست سازمان نظام کاردانی یک استان کاری زمانبر است و با توجه به تمام وقت بودن رئیس، همزمان نمی‌توان ریاست سازمان نظام کاردانی یک استان و کشور را عهده‌دار بود. همچنین در تهیه پیش نویس این شیوه نامه از همه سازمان‌های نظام کاردانی ساختمان نظرخواهی شد و تنها یک نظر منفی دریافت شد. حتی اکثریت اعضای شورای مرکزی فعلی با امضای خود پیش نویس را تایید و به دفتر سازمان‌های مهندسی ارسال کردند.

این مدیرکل تاکید کرد: وقتی می‌توانیم به مثابه حرفه‌مندان واقعی دور یک میز بنشینیم و حرف‌های خود را بزنیم چه ضرورتی دارد که آن را غیرمنصفانه به رسانه‌ها بکشیم.

وی همچنین با اظهار تاسف از رواج بی‌اخلاقی در میان برخی از حرفه‌مندان تاکید کرد: انتقاد به معنای اهانت به مسئولان نیست و باید بپذیریم که نقد و اعتراض و حتی پیشنهاد نیز آداب خود را دارد و همه موارد باید در چارچوب اخلاق شکل بگیرد.

در پایان جلسه وی از تشکیل هیئت عمومی و شورای مرکزی سازمان نظام کاردانی ساختمان در سال جاری خبر داد و گفت: با ابلاغ شیوه نامه مربوطه تا قبل از پایان سال جاری این مهم به انجام خواهد رسید./