شناسهٔ خبر: 16542 - سرویس ریلی

تفاهم‌نامه همكاری راه آهن ايران و زيمنس امضا شد/ تفاهم در ۶ زمینه همکاری

تفاهم نامه شركت راه آهن جمهوري اسلامي ايران و شركت زيمنس آلمان برای همكاري‌هاي جديد در حوزه ريلي تفاهم‌نامه امضا كردند. شركت زيمنس در نظر دارد از طريق انتخاب شركاي ایرانی، نسبت به انتقال دانش فني و ساخت داخل اقداماتي را انجام دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ اكل مديرعامل بخش حمل و نقل زيمنس به همراه هيات همراه، امروز ۱۶ دي ماه در جهت همكاري مشترك با راه آهن ايران، با پور سيد آقايي معاون وزير راه و شهرسازي و مديرعامل شركت راه آهن ديدار و گفتگو كرد و همزمان با آن طرفين تفاهم نامه همكاري امضا كردند.

از آنجايي كه راه آهن ايران براساس سند چشم انداز بيست ساله توسعه در نظر دارد تا نسبت به توسعه حمل و نقل ريلي در بخش هاي مختلف اقدام كند و از آنجايي كه شركت زيمنس داراي تجربه مفيدي در اين حوزه بوده و همكاري طولاني در تامين تجهيزات ريلي در ايران داشته و علاقمند به توسعه همكاري با راه آهن ايران است، تفاهم نامه همكاري در بخش هاي مختلف ريلي امضا كردند.

شركت زيمنس روابط تجاري بلند مدت با مشتريان و شركاء متعدد ايراني داشته كه قابليت افزيش را دارا است، بنابراين طبق اين تفاهم نامه طرفين توافق كردند تا ضمن همكاري‌هاي جديد در حوزه ريلي، در زمينه‌هاي برقي كردن خط ريلي تهران– مشهد، خط پر سرعت تهران – اصفهان، تامين و نگهداري ۵۰۰ دستگاه واگن مسافري، توسعه و بروز سازي سيستم هاي راه آهن، آموزش و انتقال تكنولوژي همكاري هاي مشترك داشته باشند.

بر اساس اين تفاهم نامه ، شركت زيمنس در نظر دارد از طريق انتخاب شركاي داخلي، نسبت به انتقال دانش فني و ساخت داخل اقداماتي را انجام دهد./