شناسهٔ خبر: 165631 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرد؛

مشارکت حداکثری مردم درنوسازی بافت‌های فرسوده با توان و همیاری اعضای شورای اسلامی شهرها

جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از تلاش سازمان یافته برای جلب مشارکت حداکثری مردم در نوسازی و ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد استان تهران با بازوان توانمند شورای اسلامی شهرها و شهرداران در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)؛ حسین جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در گرامیداشت روز ملی شوراها شهرستان بهارستان گفت: در سالی که به نام جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده بهره گیری از ظرفیت مردم و بومی سازی پروژه‌ها با تامین زمین توسط راه و شهرسازی و تحویل به مردم با آورده خودشان باید امری در دسترس باشد.

وی افزود: با توجه به گزارش برنامه ابلاغی و تحقق نوسازی مسکن در بافت‌های ناکارآمد شهری تعداد ۵۹۶۲۷ پروانه ساختمانی برای استان تهران از ابتدای دولت سیزدهم صادر شده که از این تعداد ۵۳۰۷۲ عدد سهم شهر تهران و تعداد ۶۵۵۵ پروانه برای بقیه شهرهای استان انجام شده که سهم شهرستان بهارستان از این تعداد ۱۹۵۵ عدد پروانه ساختمانی است.

جنتی در ادامه گفت: اعلام شهر بهارستان به عنوان شهر پایلوت باز آفرینی کشور به دلیل مساحت زیاد بافت‌های فرسوده و سکونتگاهی، میزان بالای پلاک‌های ریزدانه و وجود ۳۰ هزار بنای ناپایدار شهری است لذا ضمن دعوت از سرمایه گذاران برای ساخت و ساز در بافت‌های هدف و استفاده از ظرفیت بسته‌های شهرسازانه در نوسازی بافت‌ها امیدواریم نهایت بهره از این موضوع انجام شود.

وی ضمن اهمیت شتاب بخشی به نوسازی مسکن و لزوم خدمات رسانی توسط دستگاه‌های خدمت رسان در موضوعات هفت گانه روبنایی و زیربنایی گفت: تمام دستگاه‌های شهرستانی در حوزه باز آفرینی مسئولند و این تنها وظیفه وزارت راه و شهرسازی نیست، نوسازی بهارستان نیاز به تعامل تمامی دستگاه‌های عضو شامل آموزش و پرورش، بهداشت، برق، آب، گاز، نیروی انتظامی، بهزیستی و... دارد.