شناسهٔ خبر: 16619 - سرویس هوایی

خداکرمی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبرداد:

تعلیق پروازهای ایران و بحرین از ۲۴ دی/ ضرر بزرگ ایرلاین بحرینی

محمد خداکرمی معاون عملیات هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری از تعلیق پروازهای ایران و بحرین از ۱۴ ژانویه خبرداد و گفت: ضرر تعلیق این پروازها متوجه شرکت گلف‌ایر است چون یکی از مسیرهای پرمشتری و ایده‌آل به لحاظ بازرگانی خود را که ضریب اشغال صندلی بالایی داشت از دست داد.

محمد خداکرمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: نماینده شرکت هواپیمایی گلف ایر بحرین در ایران صبح امروز با ارسال نامه‌ای به سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که پروازهای این کشور به مقاصد ایران از ۱۴ ژانویه (پنجشنبه ۲۴ دیماه) تا اطلاع‌ثانوی به حالت تعلیق در می‌آید. در ادامه این نامه نیز درخواست شده که "فعالیت پروازهای شرکت‌های ایرانی به بحرین نیز از ۱۴ ژانویه تا اطلاع ثانوی متوقف شود."

وی با بیان اینکه هنوز سازمان هواپیمایی بحرین نامه رسمی درباره تعلیق پروازهای این کشور به سازمان هواپیمایی ایران ارسال نکرده است ادامه داد: شنیده‌های ما از آن حکایت دارد که قرار است سازمان هواپیمایی بحرین در نامه ای به سازمان هواپیمایی ایران موضوع تعلیق پروازهای دو کشور را اعلام کند.

معاون عملیات هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه گلف ایر ۱۴ پرواز در هفته از بحرین به سه مقصد تهران٬ مشهد و شیراز داشت افزود: ایرلاین‌های ایرانی نیز در هفته ۹ پرواز به بحرین انجام می‌دادند.

خداکرمی ضمن اعلام بی تأثیر بودن تعلیق پروازهای بحرین بر صنعت حمل و نقل هوایی ایران گفت: ضرر تعلیق این پروازها متوجه شرکت گلف‌ایر است چون یکی از مسیرهای پرمشتری و ایده‌آل به لحاظ بازرگانی خود را که ضریب اشغال صندلی بالایی داشت از دست داد اما قطع ۹ پرواز بر اقتصاد ایرلاین‌های ایرانی تأثیری ندارد./