شناسهٔ خبر: 16665 - سرویس استان‌ها

در سمینار تجارب بازآفرینی شهری در بافت تاریخی همدان مطرح شد

اختصاص تهیه طرح بازآفرینی شهری پایدار به چهار شهر استان همدان/ تخصیص ۳۰۰۰ فقره تسهیلات بهسازی و نوسازی به استان

بافت فرسوده خراسان شمالی معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهری کشور از اختصاص تهیه طرح بازآفرینی شهری پایدار به چهار شهر همدان، ملایر، نهاوند و تویسرکان خبر داد، این در حالیست که رئیس اداره عمران و بهسازی شهری استان از تخصیص ۳۰۰۰ فقره تسهیلات بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی در شهرهای دارای محدوده‌های مصوب استان همدان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، محمد سعید ایزدی در سمینار تجارب بازآفرینی شهری در بافت تاریخی همدان که در دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد، عنوان کرد: از دهه ۱۹۸۰ واژه بازآفرینی به وجود آمده که تلاش آن توجه توامان به وجوه اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی و کالبدی است.

معاون وزیر راه وشهرسازی در ادامه گفت: شهر را باید به عنوان یک سازمان اجتماعی، حیات اقتصادی و پدیده اکولوژیک در نظر گرفت و در نهایت همه این بخش‌ها در عرصه‌های کالبدی نشان داده شود.

وی افزود: ۳۵ درصد از سطح شهر استان همدان در سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت فرسوده قرار دارد و این در حالی است که ۵۰ درصد جمعیت استان در این محدوده‌ها سکونت دارند.

وی با بیان این مطلب که عرصه‌های وسیعی از شهر با معضل تنزل کیفیت مواجهه هستند، عنوان کرد: متاسفانه شهرها از شاخص‌های پایین زیست محیطی برخوردار هستند و سیاست‌ها، کارآمدی مناسبی ندارند.

ایزدی در پایان گفت: از آنجایی که شهرهای ما از وضعیت مناسبی برخورار نیستند باید با دستور کار جدید به کیفیت‌ها توجه کنیم و راه حل‌های کارآمدی ارائه نماییم.

همچنین محمد رضا قرائی رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل در خصوص جزئیات ۳۰۰۰ فقره سهمیه وام بیان کرد: تسهیلات توسط بانک مسکن با سود دو سال ابتدا (دوران ساخت) ۱۴ درصد و سود ده سال بعد (دوره فروش اقساطی) ۱۱ درصد است.

وی افزود: متقاضیان با در دست داشتن مدارک مورد نیاز و جهت ثبت نام مدارک و اطلاعات خود و تشکیل پرونده در سامانه به آدرسfacility.udrc.ir  به شرکت عمران و مسکن سازان استان همدان مراجعه نمایند و با شماره تلفن‌های ۰۸۱۳۲۶۶۸۶۴۰ و ۰۸۱۳۲۶۵۰۳۱۲ تماس بگیرند.

قرائی یادآور شد: متقاضیان پس از ثبت‌نام در سامانه و اخذ کد رهگیری و با توجه به امتیاز مکتسبه اولویت‌بندی شده و در نوبت خود به بانک مسکن جهت اخذ تسهیلات معرفی می‌شوند.

وی در پایان گفت: متقاضیانی که سریع‌تر اقدام به ثبت‌نام نمایند در اولویت اخذ وام قرار خواهند گرفت.