شناسهٔ خبر: 16667 - سرویس استان‌ها

راه آهن همدان- تهران در انتظار ریل

ریل قطار خط آهن مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه راه آهن همدان- تهران تخصیص یافته گفت: بر اساس برنامه‌ریزی، این پروژه سال ۹۵ به اتمام می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، محمد رودباری عنوان کرد: پروژه راه آهن همدان- تهران ۲۶۰ کیلومتر طول دارد و تاکنون ۱۲۳ کیلومتر از راه آهن ریل گذاری شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه در حال حاضر مشکل اصلی پروژه کمبود ریل بوده، گفت: با وجود اینکه روزانه ۷۰۰ متر در این پروژه ریل گذاری می‌شد اما تنها چند کیلومتر ریل برای اجرا باقی مانده است که در حال حاضر از سایر استان‌ها ریل برای این پروژه تامین می‌شود.

وی ادامه داد: هم اکنون ۱۳۰ کیلومتر ریل برای اجرا نیاز دارد، تصریح کرد: امیدواریم هر چه سریعتر ریل مورد نیاز این پروژه تخصیص یابد تا بتوان پروژه را در کوتاه‌ترین زمان به بهره‌برداری رساند.

رودباری یادآور شد: امسال برای این پروژه ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و تاکنون ۵۰ میلیارد تومان تخصیص یافته و بر اساس تاکید ریاست جمهوری در سفر به همدان امسال اعتبار راه آهن همدان-تهران ۱۰۰ درصد تخصیص یابد.

وی با بیان اینکه قرار است سال آینده ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شود، عنوان کرد: در سفر ریاست جمهوری به استان همدان تاکید شد تا پروژه راه آهن همدان- تهران سال ۹۵ به اتمام برسد.

رودباری در پایان گفت: پروژه وقتی سال ۹۵ به بهره‌برداری می‌رسد باید ایستگاه نیز داشته باشد ولی قرار است یک ایستگاه در شهر همدان ایجاد شود تا مردم برای مسافرت از طریق قطار مسافت طولانی طی نکنند.