شناسهٔ خبر: 16690 - سرویس استان‌ها

ديدار مديران راه و شهرسازی استان يزد با نماينده محترم ولی فقيه و امام جمعه يزد

جلسه مديركل راه و شهرسازي استان يزد به اتفاق جمعي از مديران در دیدار با امام جمعه یزد، گزارشي از روند اقدامات و پروژه‌هاي در دست اقدام اين اداره كل ارائه داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره راه و شهرسازی استان یزد، امام جمعه استان در اين ديدار به همت بلند و آينده‌نگري مسئولين تاكيد كرد و افزود: ادارات عمراني مثل اداره راه و شهرسازي بايد در اجراي طرح‌هاي بزرگ و وسيع با همت و تلاش بيشتر پيش بروند و كارهاي زيادي كه موجب تحول در شهر مي‌شود مورد توجه و عنايت قرار بگيرد.

وي با تاكيد به نياز يك مجموعه بزرگ اجتماع مردمي و عاشورايي گفت: يزد ما فاقد چنين مكان‌هاي بزرگ فرهنگي است كه  نياز به ساخت مصلي بزرگ كاملا احساس مي‌شود و اين مصلي مي‌تواند داراي بخش‌هاي مهم فرهنگي و علمي و آموزشي باشد.

در ابتداي اين ديدار نقصان محمدي، مديركل راه و شهرسازي استان يزد گزارشي از روند اقدامات و پروژه هاي در دست اقدام اين اداره كل ارائه نمود.

 وي با توجه به موقعيت استان و قرار گرفتن در چهار راه مواصلاتي كشور، از مجموع ۸۱۳۱ كيلومتر  راه‌هاي استان، ۶۵۳ كيلومتر بزرگراه، در رتبه هشتم، ۶۶۳ كيلومتر راه‌هاي اصلي در رتبه پانزدهم و ۱۱۶۶ كيلومتر راه‌هاي شرياني در رتبه دهم و ۱۰۳۷ كيلومتر در رتبه شانزده كشوري قرار داريم.

نقصان محمدي با اشاره به ۲۲ طرح توسعه شهري گفت: اكثريت اين طرح‌ها به پايان رسيده است.

مديركل راه و شهرسازي استان يزد افزود: تاكنون ۲۲ هزار واحد مسكن مهر در استان ساخته شده كه ۴۶۰۰ واحد باقيمانده در مرحله پاياني ساخت و ساز است كه به زودي مورد بهره‌برداري قرار خواهد گرفت.

وي افزود: در طراحي‌هاي توسعه شهري و ساخت و سازها تاكيد بر معماري ايراني اسلامي است.