شناسهٔ خبر: 16729 - سرویس بنادر و دریانوردی

با موافقت نمایندگان مجلس شورای اسلامی؛

کلیات طرح جلوگیری از پرداخت دموراژ به کشتی‌ها تصویب شد

بارگیری نخستین کشتی بزرگ خط مستقیم کانتینری EVERGREEN نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح جلوگیری از پرداخت دموراژ (خسارت تاخیر) به کشتی‌ها موافقت کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه ۲۱ دی‌ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون عمران در خصوص طرح جلوگیری از پرداخت دموراژ (خسارت تاخیر) به کشتی‌ها، کلیات این طرح را با ۱۱۱ رأی موافق، ۱۶ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۴ نماینده حاضر در صحن تصویب کردند.

منصور آرامی سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در توضیح این گزارش گفت: تاخیر تخلیه و بارگیری کشتی‌ها علل متعددی دارد که در نهایت منجر به دموراژ یا پرداخت خسارت تاخیر می‌شود.

نماینده مردم بندرعباس، قشم و خمیر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اکنون قصد داریم این تاخیر را به حداقل برسانیم تا خسارت کمتری به کشتی‌ها و شناورها در جریان توقف در بندر پرداخت شود.

وی با بیان اینکه کمیسیون عمران در جریان بررسی این طرح با کارشناسان متعدد حوزه بنادر و کشتیرانی مشورت کرد و نظرات آنها را جویا شده گفت: هر چه تاخیر کشتی‌ها برای ورود به بندر کمتر شود، خسارت کمتری نیز پرداخت می‌شود./