شناسهٔ خبر: 16760 - سرویس استان‌ها

بيش از هشت میلیارد ریال؛

سرقت علائم راهنمایی جاده‌ها درجنوب سیستان و بلوچستان

چراغ راهنمایی هشت میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال علائم راهنمایی جاده‌ها در ۹ ماه نخست امسال در جنوب سیستان و بلوچستان سرقت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي ايرانشهر محمدرضا دشتی زاده گفت: ۱۲ چراغ چشمک زن سه خانه که به تازگی نصب شده بود در چند روز گذشته توسط سارقان به سرقت رفته به طوری که قیمت هر چراغ ۱۸ میلیون ریال است.

وی سرقت و تخریب تابلوهای هشدار دهنده را یکی از معضلات حوزه اداره کل راه و شهرسازی ایرانشهر ذکر کرد و گفت: سرقت تابلوها علاوه بر هزینه مالی از جنبه ایمنی نیز ایجاد مشکل می‌کند.

محمدرضا دشتی‌زاده افزود: با هدف افزایش ضریب ایمنی محورهای مواصلاتی جنوب استان و کاهش تصادفات در محورهای اصلی، فرعی و روستایی شهرهای ایرانشهر و دلگان در سه ماه گذشته بیش از سه هزار و ۷۰۰ مسیر نمای انعطاف پذیر نصب و به بهره‌برداری رسیده است.

دشتی زاده ادامه داد: نصب این تعداد علائم هشدار دهنده راهنمایی و رانندگی افزون بر سه میلیارد ریال هزینه داشته است. 

وی گفت: یکی از تجهیزات ترافیکی که نقش بسیار مهمی در هدایت و ایمن‌سازی راه‌ها دارد تابلوهای راهنمایی و رانندگی و هشدار دهنده است.

دشتی زاده گفت: جایگزین کردن تابلوهای به سرقت رفته هزینه زیادی برای دولت دارد که انتظار می‌رود مردم در حفظ و نگهداری آنها همکاری کنند.

سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی و طولانی بودن راه‌های ارتباطی دارای دو اداره کل راه و شهرسازی در شمال استان به مرکزیت زاهدان و جنوب به مرکزیت ایرانشهر است.

ایرانشهر در ۳۴۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.