شناسهٔ خبر: 16805 - سرویس استان‌ها

تسطیح و رگلاژ راه‌های روستایی در گیلان

راهسازی محمدرضا نازک کار مدیر ساخت و توسعه راهها از شن‌ریزی ، زیرسازی ، تسطیح و رگلاژ راههای روستایی در گیلان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از اداره كل راه و شهرسازي گيلان مهندس محمدرضا نازك‌كار مدير ساخت و توسعه راهها گفت: با هدف ايجاد بستر مناسب راههاي ارتباطي و تردد آسان و ايمن عملیات شن ریزی و زیرسازی راه روستایی شالده-حلقه بسته آغاز شد.

راه روستایی مذکور دارای کیفیت نامناسبی بوده به نحوی که عبور و مرور اهالی روستای حلقه بسته و روستاهای همجوار را به ویژه در فصل زمستان با مشکلات جدی مواجه می کرد که با اجرای این عملیات علاوه بر تسهیل عبور و مرور اهالی در کوتاه مدت، زیرسازی مسیر برای اجرای عملیات آسفالت که در آینده اجرا خواهد شد، آماده می‌ شود.

نازک‌کار افزود : برای تردد بهتر بیش از ۳۰۰ خانوار در شهرستان ماسال ، تسطیح و رگلاژ راه روستایی قران شاندرمن به طول ۳ کیلومتر و راه روستایی پاشکم در شاندرمن نیز به طول ۲ کیلومتر انجام شد.

مدیر ساخت و توسعه راهها در پایان با تاکید بر این موضوع كه ايجاد زيرساخت‌هاي روستايي نقش مهمي در توسعه روستاها دارد، گفت: زیرسازی راه روستایی دستخط محله به آزادمحله به طول ۱۵۰۰متر ، در گذشته تردد در آن به هنگام مواقع بارانی به‌ سختی انجام می گرفت که با تلاش اداره کل راه و شهرسازی استان جهت بهره‌برداری بیش از پنجاه خانوار از این محور به اجرا درآمد./