شناسهٔ خبر: 168085 - سرویس استان‌ها

مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری استان زنجان:

بسیج مهندسین عمران و معماری با تمام توان آماده ورود به عرصه بازآفرینی شهری است

بافت فرسوده هرمزگان مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری استان زنجان با بیان اینکه بسیج مهندسین عمران و معماری با تمام توان آمادگی لازم را دارد تا در عرصه بازآفرینی شهری ورودپیدا کند، گفت: جامعه مهندسین از ظرفیت و تخصص خود به نحو مطلوبی استفاده خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، مجتبی برزگر روز یکشنبه در جلسه بررسی نقش گروه‌های جهادی و مردم نهاد در احیا، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری و عملیاتی شدن حلقه‌های میانی در آگاهی بخشی و تشریح بسته‌های تشویقی به ساکنان محلات هدف بازآفرینی شهری پایدار استان در محل اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: بسیج مهندسین عمران و معماری با تمام توان آمادگی لازم را دارد تا در عرصه بازآفرینی شهری ورود پیدا کند و از ظرفیت و تخصص خود به نحو مطلوبی استفاده خواهد کرد.

وی با بیان اینکه سازمان بسیج مهندسین در کارگروه تخصصی معماری و شهرسازی و مدیریت شهری در خصوص بازآفرینی چندین جلسه تشکیل داده است، اظهار کرد: در این کارگروه مسائل به صورت تخصصی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری استان زنجان، گفت: بسیج مهندسین همیشه همراه بسیج سازندگی است و مشاوره‌ها و آموزش‌های لازم در خصوص بازآفرینی شهری را ارائه می‌دهد.

برزگر تاکید کرد: طی سال‌های گذشته بسیج مهندسین معماری و شهرسازی در شهرک‌های جدیدالاحداث شهر زنجان دوره‌های آموزشی از جمله انرژی را به ساکنین در این محلات آموزش داده است و در این راستا در خصوص ترغیب و تشویق مردم در محلات هدف بازآفرینی هم می‌توانند به صورت خیلی جدی ورود کرده و مثمر ثمر باشند.

وی با بیان اینکه خیلی از ساکنین محلات هدف بازآفرینی اطلاع کافی و لازم از بسته‌های تشویقی را ندارند، تصریح کرد: ساکنین این محلات باید به خوبی توجیه و اقناع شوند.

مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری استان زنجان، افزود: در هر منطقه‌ای که از لحاظ عمرانی و مهندسی نیاز باشد مهندسان حضور پیدا می‌کنند و اقدامات لازم را انجام می‌دهند و این آمادگی همواره وجود دارد.