شناسهٔ خبر: 168146 - سرویس استان‌ها

بررسی ۲ طرح مطالعات راه‌سازی در کمیسیون تصویب مطالعات آذربایجان غربی

آذربایجان غربی رییس اداره فنی و امور مهندسان مشاور اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: ۲ طرح مطالعاتی راهسازی در محورهای مختلف این استان بررسی و تصویب شد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، حامد طالعی در جلسه تصویب مطالعات اظهار داشت: مطالعات فاز ۲ تقاطع غیرهمسطح آرامستان سلماس در این جلسه تصویب شد.

 وی ادامه داد: این سازه در محل تقاطع آرامستان جدید سلماس با کریدور بزرگراهی غرب کشور (محور ارومیه -خوی) به صورت ۲ دهانه ۲۰ متری با تیرهای پیش ساخته به ارتفاع ۱.۴ متری به صورت بتنی است. با اجرای این پروژه تردد به بیمارستان جدید سلماس، آرامستان و روستاهای منطقه تسهیل شده و از حوادث رانندگی ناشی از عبور خوردها از دوربرگردان غیر استاندارد موجود کاسته شده و باعث به حداقل رسیدن تصادفات خواهد شد.

 رییس اداره فنی و امور مهندسان مشاور اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: مطالعات دوربرگردان‌های هم‌سطح کمربندی ماکو از دیگر طرح‌های مورد بررسی در این جلسه بود.

 طالعی افزود: در این جلسه مقرر شد دوربرگردان‌های همسطح ما بین جاده لجستیک و تقاطع کشمش تپه با هماهنگی با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ای استان به صورت فاز بندی و با تامین اعتباررات لازم اجرایی شود.