شناسهٔ خبر: 16817 - سرویس هوایی

فایننشیال تایمز گزارش داد:

آمادگی ایرباس برای بازگشت به بازار هوانوردی ایران

 ایرباس ۶۰۰-۳۴۰ مدیر واحد هواپیماهای مسافربری ایرباس در مصاحبه‌ای با روزنامه انگلیسی فایننشیال تایمز از آمادگی این سازنده هواپیمای اروپایی برای بازگشت مجدد به بازار هواپیمایی ایران پس از برداشته شدن تحریم‌های بین‌المللی علیه تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل ایسنا، فابریس برژیه در این مصاحبه‌ اظهار کرد: این شرکت به مدد تامین برخی قطعات یدکی و خدمات ایمنی، از نیازهای هواپیمایی آینده ایرلاین‌ها و مقامات ایرانی آگاهی یافته است.

وی با تایید تماس‌هایی که این شرکت با مقامات ایرانی داشته، خاطرنشان کرد: ایران بازار عظیمی برای ایرباس و رقیبانش است؛ با اینهمه تاکید کرد که مذاکرات تجاری هنوز آغاز نشده زیرا شرکت‌های غربی تا زمانی که توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی به اجرا درنیامده است، اجازه ندارند چنین مذاکراتی داشته باشند.

بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود این توافق تا چند هفته آینده اجرا شده و زمینه را برای برداشته شدن تحریم‌های ایرانی همواره کند.

برژیه با تاکید بر جدیت ایرباس در رعایت مقررات و قوانین بین‌المللی، اظهار کرد: با برداشته شدن تحریم‌ها هیچ دلیلی وجود ندارد که ایرلاین‌های ایرانی را به عنوان یک مشتری معمولی همانند سایرین در جهان ملاحظه نکنیم.

ایرباس و بویینگ تحت توافق هسته ای مقدماتی که تسهیل شماری از تحریم‌ها را به همراه داشت، اجازه یافتند برای ناوگان ایران که متوسط سن آن ۲۵ سال است قطعات یدکی و دستورالعمل‌های ایمنی فراهم کند.

به گفته مدیر واحد هواپیماهای مسافربری ایرباس، این شرکت برای پشتیبانی از ناوگان هواپیمایی ایران با مقامات این کشور در تماس بوده و سعی می‌کند درک بهتری از نیازهای مشتریان ایرانی خود در آینده داشته باشد./