شناسهٔ خبر: 168174 - سرویس استان‌ها

جابه‌جایی حدود ۲۴۲ هزار نفر مسافر از استان اردبیل

جابجایی مسافران معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: حدود ۲۴۲ هزار نفر مسافر در ۲ ماهه گذشته از استان اردبیل به مقاصد مختلف کشور جابه‌جا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، رضا شیرین زاده معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل در بازدید از شرکت‌های مسافربری شهرستان کوثر با بیان اینکه در مدت یاد شده ۳۹ هزار و۲۸۱ صورت وضعیت توسط شرکت‌ها صادر شده گفت: در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۲۵۵ هزار و۶۷۸ نفر مسافر از استان جابجا شده بودند در ۲ماهه گذشته کاهش ۵ درصدی را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه در ۲ ماهه گذشته ۱۳۵ هزار و۸۹۹ نفر مسافر از شهرستان اردبیل، ۶۰۰ نفر مسافر از شهرستان نیر، ۲ هزار و ۴۰۱ نفر مسافر از شهرستان نمین، ۱هزار و۴۹۹ نفر مسافر از شهرستان بیله سوار، ۱۸ هزار و۵۸۵ نفر مسافر از شهرستان پارس آباد، ۲۲هزار و۵۷۸ نفر مسافر از شهرستان خلخال، یک هزار و۲۵۲ نفر مسافر از شهرستان کوثر، ۱۴ هزار نفر مسافر از شهرستان گرمی، ۴۰ هزار و۴۳۰ نفر از شهرستان مشگین شهر، ۳۴۵ نفر مسافر از شهرستان سرعین، ۳۶۵ نفر مسافر از شهرستان اصلاندوز و بیش از۳ هزار نفر نیز از سایر شهرستان‌ها به مقاصد مختلف جابه‌جا شده‌اند تصریح کرد: ۶۲ شرکت مسافربری در استان در حال خدمات‌رسانی به مردم و مسافران هستند.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل تصریح کرد: از این تعداد ۱۲۶ هزار و ۵۴۳ نفر مسافر با وسیله نقلیه اتوبوس، ۲۲ هزار و ۳۵۸ نفر با وسیله نقلیه مینی‌بوس و ۹۲ هزار و ۴۰۲ نفر مسافر با وسیله نقلیه سواری به مقاصد مختلف جابه‌جا شده اند.

شیرین زاده در ۲ماهه گذشته افزایش ۱۰ درصدی جابه‌جایی مسافر با وسیله نقلیه مینی‌بوس را یادآور شد و اظهار کرد: در ۲ماهه گذشته ۲۲ هزار و ۳۵۸ نفر مسافر با وسیله نقلیه مینی‌بوس جابه‌جا شده بودند که در مدت مشابه سال قبل ۲۰ هزار و۱۶۸ نفر بود.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل فعالیت ۷ پایانه مسافربری در استان اردبیل را یادآور شد و اظهار کرد: هزار و ۲۳۱ ناوگان مسافر در استان اردبیل در حال خدمات‌رسانی به مردم و مسافران هستند.

شیرین زاده با اشاره به فعالیت ۶۲ شرکت مسافربری در استان اردبیل خدمات‌رسانی ۲ هزار و ۲۴۰ راننده در استان اردبیل را به مردم و مسافران یادآور شد و افزود: مردم و مسافران می‌توانند هرگونه شکایت و انتقاد خود از عملکرد شرکت و راننده را به سامانه ۱۴۱ اداره کل راهداری استان اطلاع دهند تا در اسرع وقت در کمیسیون‌های مربوطه به تخلفات رسیدگی شود.