شناسهٔ خبر: 168211 - سرویس استان‌ها

۷۸۰۰ واحد مسکونی در سایت مسکن قنوات قم طراحی شده‌است

زنجیرانی مدیرکل راه و شهرسازی استان قم مدیرکل راه و شهرسازی قم با اشاره به روند آماده‌سازی سایت نهضت مسکن اسلام آباد قنوات، گفت: در این سایت ۷۸۰۰ پلاک مسکونی طراحی شده‌است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، حسین زنجیرانی فراهانی بیان کرد: واحدهای مسکونی سایت اسلام‌آباد قنوات قم به‌صورت یک طبقه حیاط دار در دست ساخت است.

وی با بیان اینکه متراژ واحدهای سایت اسلام‌آباد قنوات ۲۰۰ مترمربع است، تصریح کرد: از این بین ۱۰۰ مترمربع برای بنای ساختمان اختصاص‌یافته و ۷۰ مترمربع برای حیات جلو و ۳۰ متر مربع نیز برای حیاط پشتی منازل در نظر گرفته شده‌است.

زنجیرانی با بیان اینکه سایت اسلام‌آباد قنوات در مساحت ۵۴۵ هکتاری در دست آماده‌سازی است، تصریح کرد: پارکینگ منازل در این سایت در حیاط قسمت جلو و حیاط پشتی نیز جهت نوردهی و فضای سبز خانگی در نظر گرفته شده‌است.

مدیرکل راه و شهرسازی قم اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، واحدهای مسکونی این سایت از دهه فجر امسال تحویل متقاضیان خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به طرح ۴۵ واحدی نهضت ملی در داخل شهر قنوات نیز گفت: این واحدها هم اینک با ۷۵درصد پیشرفت فیزیکی در دست تکمیل است.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده طرح ۴۵ واحدی نهضت ملی مسکن شهر قنوات، تابستان امسال آماده واگذاری خواهد شد.