شناسهٔ خبر: 168323 - سرویس استان‌ها

تخصیص زمین به ۲۰۱ خانواده برازجانی در پنجمین مرحله قرعه کشی جوانی جمعیت

آئین پنجمین قرعه کشی طرح جوانی جمعیت در شهر برازجان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دشستان گفت: در پنجمین مرحله قرعه کشی طرح جوانی جمعیت شهر برازجان به ۲۰۱ خانواده زمین تخصیص داده شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از بوشهر، زهرا هوائی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دشتستان در این جلسه پس از تسلیت شهادت رئیس جمهور انقلابی آیت ا... رئیسی و هیات همراه اظهار کرد: پنجمین مرحله قرعه کشی تخصیص زمین طرح جوانی جمعیت شهر برازجان در شهرستان دشتستان به‌صورت آنلاین و پخش زنده با ریاست فرماندار، حضور معاون عمرانی فرمانداری، نماینده دادگستری و سایر اعضا در محل فرمانداری شهرستان دشتستان برگزار شد.

هوائی افزود: شهید آیت ا... رئیسی نیز موضوع حمایت از خانواده را از مهم‌ترین برنامه‌های دولت سیزدهم قرار داده بود که این راه با همکاری مسئولان مرتبط ادامه خواهد داشت.

وی افزود: مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری افزایش نسل و حمایت از جوانی جمعیت یکی از ضروری‌ترین فرائض مسئولان و مردم است.

هوایی آمار ثبت نامی‌های این طرح در دشتستان را تا کنون تعداد ۲۳۳۶ نفر اعلام کرد و تصریح کرد: پس از تکمیل مدارک و احراز سکونت متقاضیان تائید نهایی خواهند شد.

وی بیان کرد: در قرعه کشی‌های گذشته به بیش از ۳۰۰ نفر در قالب سه فرزندی و چهار فرزندی زمین تخصیص داده شده است و از این تعداد بیش از ۲۰۰ نفر به قرارداد رسیده اند و بقیه نیز در حال تنظیم قرارداد است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دشتستان تصریح کرد: هم اکنون نیز به ۲۰۱ خانواده در شهر برازجان زمین تخصیص داده می‌شود و تلاش خواهیم کرد این روند ادامه داشته باشد.

وی در پایان ضمن تشکر از حمایت‌های فرماندار در تحقق این موضوع، از زحمات سید محمود دستغیبی مدیرکل راه و شهرسازی و مجموعه همکاران استان و شهرستان قدردانی نموده و گفت تامین زمین متقاضیان حاصل تلاش شبانه روزی مجموعه می‌باشد و این روند کماکان ادامه خواهد داشت.

احمد بنافی فرماندار شهرستان نیز در آغاز این آئین گفت: ضمن عرض تسلیت به مناسب شهادت رئیس جمهور محبوب و مردمی دکتر رئیسی و همراهان ایشان برای ادامه برنامه‌های آن دولت همچنان تمام تلاش خود را در بحث نهضت ملی مسکن و تامین مسکن اقشار فاقد مسکن (متقاضیان واجدالشرایط) و طرح فرزندآوری و جوانی جمعیت خواهیم کرد.

بنافی افزود: یکی از اهداف مهم شهید جمهور واگذاری زمین در طرح جوانی جمعیت بود که امروز شاهد قرعه کشی ۲۰۱خانواده دیگر مشمول این طرح می‌باشیم و همچنان برای تامین زمین بقیه متقاضیان نیز تلاش خواهیم کرد.

وی به آمار تخصیص زمین مراحل قبل اشاره نموده و گفت: برای تامین زمین بقیه‌ی متقاضیان واجدالشرایط، موضوع ادامه اجرای واگذاری زمین به طرح جوانی جمعیت چند مورد شناسایی گردیده و در مراحل بررسی و کارشناسی در کمیته‌های تخصصی جهت الحاق می‌باشند.

 بنافی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های پیشرفت هر کشور جمعیت جوان آن بوده که آینده را تضمین خواهند کرد.

فرماندار شهرستان دشتستان بیان کرد: اقدامات خوبی در این زمینه تا کنون انجام گرفته برای ادامه نیز این اقدامات ادامه خواهد داشت.