شناسهٔ خبر: 168351 - سرویس استان‌ها

۱۲۰ اتوبوس برای انتقال زائران از خوزستان به مرقد امام(ره) اختصاص یافت

اتوبوس اراک معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای خوزستان گفت: تعداد ۱۲۰ اتوبوس برای انتقال زائران برای انتقال زائران به مرقد امام خمینی(ره) آماده هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فواد غزیعلی  با بیان اینکه از ۱۱ لغایت ۱۵خردادماه، ۱۲۰ دستگاه اتوبوس‌ به تدریج زوار را از مرکز استان و شهرستان‌ های تابعه به سمت تهران منتقل می‌کنند، ‌گفت: با هماهنگی‌ های صورت گرفته، جابه‌جایی زائران حرم امام خمینی(ره) اغلب از طریق سیستم حمل و نقل جاده ‌ای و ناوگان عمومی بین ‌شهری جاده‌ ای انجام می ‌شود.

وی ضمن تاکید بر رعایت آیین نامه ‌ها، بخشنامه ‌ها و دستورالعمل‌ های بخش حمل و نقل عنوان کرد: شرکت‌های حمل و نقل به منظور بکارگیری وسائط نقلیه مجهز به تعداد کافی با رویکرد ارتقاء سطح ایمنی مسافران در این ایام، اقدامات لازم را انجام می دهند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای خوزستان افزود: کارشناسان و  ناظران ما در کنار دیگر کارشناسان دستگاه ‌های نظارتی بر نحوه ارائه خدمات  به زائران نظارت و در صورت مشاهده هر نوع اهمال و نقصی نسبت به اعمال قانون اقدام می‌کنند.

غزیعلی یادآور شد: گشت های نظارتی اداره کل، ضمن بررسی اسناد حمل و نقلی ناوگان (گواهینامه، کارت هوشمند راننده و خودرو، صورت وضعیت و غیره) نسبت به بررسی تجهیزات ایمنی خودرو شامل کپسول اطفا حریق، کمربند ایمنی، آج لاستیک‌ها، وضعیت شیشه‌ ها و غیره اقدام می‌کنند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای خوزستان گفت: میز خدمت و پاسخگویی به شکایات نیز در تمامی پایانه های مسافربری استان برپا خواهد بود.