شناسهٔ خبر: 168387 - سرویس استان‌ها

بازنگری طرح جامع شهر مبارکه به پایان رسید

سجاد صریریان اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان مبارکه گفت: در حال حاضر طرح بازنگری طرح جامع شهر مبارکه به پایان رسیده ‌و در مرحله ابلاغ است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ سجاد صریریان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان مبارکه اظهار کرد: طرح‌های توسعه فرا شهری طرح‌هایی هستند که سیاست‌های توزیع جمعیت، فعالیت و همچنین پهنه‌های عملکردی و کاربری اراضی را در سطوح ناحیه، منطقه و مجموعه‌های شهری تعیین و ضوابط مربوط به نحوه استفاده از آن پهنه‌های سرزمینی را مشخص می‌کنند.  

وی افزود: طرح‌های جامع اولین سطح از طرح‌های توسعه شهری هستند که با یک افق بلند مدت ۱۰ تا ۱۵ ساله نحوه استفاده از زمین برای کاربری‌های مختلف در محدوده و حریم شهر را تعیین کرده و اولویت مناطق را از نظر بهسازی و نوسازی مشخص می‌کنند.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان مبارکه بیان کرد: این طرح‌ها علاوه بر ارائه اسناد نقشه‌ای، ضوابط مربوط به حفظ و ارتقای کیفیت محیطی مناظر طبیعی، تاریخی و مصنوع را نیز وضع می‌کنند.  

وی در خصوص وضعیت طرح جامع شهر مبارکه عنوان کرد: در حال حاضر طرح بازنگری طرح جامع این شهر به پایان رسیده است و طرح در مرحله ابلاغ قرار دارد.  

صریریان با بیان اینکه طرح‌های تفصیلی شهرهای زیباشهر، طالخونچه، کرکوند و دیزیچه در دست تهیه و اقدام است، خاطرنشان کرد: طرح‌های تفصیلی در چارچوب اسناد و ضوابط طرح های جامع و بر اساس حدود ثبتی و ملکی، وضعیت دقیق کابری ها، تراکم ها و گذرها را در سطح شهر و به تفکیک محلات واقع در آن مشخص کرده و اولویت‌های مربوط به نوسازی و بهسازی را تعیین می‌کنند.