شناسهٔ خبر: 16840 - سرویس جاده‌ای

معاون وزیر راه وشهرسازی خبر داد:

ساخت ۱۵۰۰ کیلومتر آزادراه در برنامه ششم توسعه/ نياز ۵۳۰ هزار میلیارد ریالی برای پروژه‌های ریلی کشور

امیر امینی در نشست خبری معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای ساخت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر پروژه آزاد راهی تفاهم‌نامه منعقد شده است که در برنامه ششم توسعه اجرا خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، امیر امینی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر گفت: طول آزاد راه های کشور هم اکنون دوهزار و ۴۰۰ کیلومتر است که با اجرای تفاهم نامه یاد شده تا حدود چهارهزار کیلومتر افزایش می یابد.

وی بیان کرد: برای اجرای پروژه های آزادراهی به طول یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در کشور ۱۹۰ هزار میلیارد ریال تامین اعتبار نیاز است که از این میزان ۳۰ درصد توسط دولت و مابقی از طریق مشارکت بخش خصوصی محقق خواهد شد.

امینی ادامه داد: برای دهه فجر امسال نیز دو هزار کیلومتر پروژه‌های راه سازی به بهره برداری می‌رسد که اعتبار ریالی این پروژه‌ها در حدود ۳۵ هزار میلیارد ریال است.

وی اظهارکرد: در حوزه راهسازی ۴۹ هزار کیلومتر انواع پروژه جاده‌ای در دست اجرا است که برای تکمیل آنها رقمی حدود ۶۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری نیاز دارند.

امینی افزود: ۵۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه های ریلی کشور مورد نیاز است.

وی یادآور شد: در مجموع برای پایان پروژه‌های ریلی، جاده ای و بخشی از طرح‌های فرودگاهی وزارت راه و شهرسازی یکهزار و۲۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی در ارتباط با مراحل پیشرفت این پروژه‌ها گفت: بخش از آنها ۹۰ درصد و بخشی تا ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که بیشترین پروژه‌های در دست اجرا زیر ۲۰ درصد پیشرفت هستند.