شناسهٔ خبر: 16861 - سرویس استان‌ها

استاندار کردستان مطرح کرد:

کاهش حوادث جاده‌ای در کردستان نیازمند سرمایه‌گذاری است/ راه‌های فرعی استان کارکرد آزادراه دارند

عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان با بیان اینکه راه ها و جاده های روستایی از نقاط حادثه خیز استان محسوب می شوند گفت: کاهش حوادث رانندگی و تلفات جاده ای در این نقاط نیازمند سرمایه گذاری و تخصیص اعتبارات است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی کردستان،عبدالمحمد زاهدی شامگاه چهارشبه در جلسه کمیسیون ایمنی راه های استان کردستان در سنندج افزود: کیفیت جاده های استان، کیفیت خودروها و حجم بالای ترافیک نقش تعیین کننده و تاثیرگذاری در حوادث رانندگی دارد.

وی اظهار کرد: استان کردستان از حیث کیفیت جاده و علایم جاده ای با مشکلات جدی مواجه است و راه های فرعی درجه یک و درجه دو در استان کارکرد آزاد راه دارند.

وی نقش عوامل کنترل کننده را در کاهش آمار تصادفات مهم ارزیابی کرد و گفت:بخشی از عوامل کنترل کننده مربوط به پلیس و بخشی نیز مربوط به تجهیزات و امکانات هوشمند و دوربین های نظارتی در سطح جاده ها است.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه ۷۰ درصد مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی، به دلیل عوامل انسانی است گفت: رانندگی با سرعت زیاد و غیرمجاز نقش تعیین کننده ای در بروز تصادفات دارد.

زاهدی ساختار حاکم بر کشور را نیز در این زمینه دخیل دانست و گفت: اگر اختیارات مناطق افزایش پیدا کند بخشی از مشکلات استان در حوزه استان حل می شود.

استاندار کردستان با بیان اینکه جمع ‌بندی و تحلیل آماری حوادث رانندگی به شناسایی نقط حادثه خیز کمک بیشتری می کند خواستار تشکیل کارگروهی برای تحلیل امار تلفات و حوادث رانندگی شد و بر شناسایی نقاط حادثه خیز و آسیب پذیر و ارایه راهکاری پیشگیری از بروز حوادث تاکید کرد.

وی همچنین بر اولویت بندی نقاط حادثه خیز و آسیب پذیر و ارایه راهکار لازم در این زمینه ارایه تاکید کرد.

زاهدی تاکید کرد: میزان فوتی های ناشی از حوادث رانندگی در حوزه نرم افزاری و تحقیقاتی بررسی شود و نقاط حادثه خیز و آسیب پذیر اولویت بندی و راهکار ارایه شود.

وی همچنین بر پیگیری دوربین های نظارتی و سرعت سنج در سطح جاده های استان تاکید کرد.