شناسهٔ خبر: 168850 - سرویس استان‌ها

متراژ زمین‌های جوانی جمعیت قم ۲۰۰ مترمربع تعیین شده‌است

اسحاق معاون املاک و حقوقی قم معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی قم گفت: متراژ زمین‌ها در طرح جوانی جمعیت در سایت‌های تولید مسکن این استان ۲۰۰ مترمربع در نظر گرفته شده‌است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، حسن اسحاق اظهار کرد: هزینه آماده‌سازی زمین در ۲ سایت قنوات و پرنیان بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان است که پس از ۲ سال تنفس، طی هشت قسط در طول هشت سال از متقاضیان دریافت خواهد شد. 

وی عنوان کرد: سه دانگ سند زمین‌های جوانی جمعیت به نام پدر و سه دانگ نیز به نام مادر خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر منتقل می‌شود. 

اسحاق با تاکید بر اینکه واحدهای طرح جوانی جمعیت به‌صورت ویلایی احداث خواهد شد، گفت: این واحدها به‌صورت یک‌طبقه است و به‌هیچ‌وجه اجازه افزایش تراکم به آن‌ها داده نخواهد شد. 

وی با اشاره به اقدام‌های انجام شده در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت، گفت: افراد واجد شرایط جهت دریافت زمین رایگان طرح جوانی جمعیت در استان قم ۱۰ هزار نفر هستند. 

اسحاق افزود: تاکنون پنج‌هزار و ۲۱۰ خانواده در دفاتر پیشخوان تشکیل پرونده داده و ۲ هزار و ۵۲۵ قرارداد نیز تحویل متقاضیان شده‌است. 

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان قم ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی طبق مواد سه و چهار قانون حمایت از جوانی جمعیت باید نسبت به تامین زمین برای خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر اقدامات لازم را انجام بدهد. 

وی گفت: در قالب این قانون خانواده‌هایی که فرزند سوم و بیشتر آن‌ها بعد از ۲۴ مهر سال ۱۴۰۰ به دنیا آمده باشند یا دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال باشند از امتیاز واگذاری زمین رایگان برخوردار می‌شوند.