شناسهٔ خبر: 16891 - سرویس استان‌ها

مدیر املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان:

۲ هزار هکتار از اراضی محدوده شهری کردستان سنددار شدند

محدوده شهری سنندج مدیر املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان گفت: در سال جاری برای بیش از ۲ هزار هکتار از اراضی داخل محدوده و حریم شهرهای این استان سند دریافت شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، فرشاد سرحدی  از اخذ سند برای بیش از ۲ هزار هکتار از اراضی داخل محدوده و حریم شهرهای استان کردستان خبر داد و گفت: ۲۵۰ سند تک‌برگ جدید جایگزین سندهای دفترچه‌ای قدیمی شده است.

سرحدی با بیان اینکه ارزش تقریبی اراضی سنددار شده بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان است، افزود: به‌کارگیری شرکت حفاظتی توانمند و دارای مجوز از نیروی انتظامی برای حفاظت از اراضی ملی از دیگر اقدامات راه و شهرسازی کردستان در سال جاری بوده است.

به گفته مدیر املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان، سنددار کردن این اراضی موجب حفظ و حراست از اراضی متعلق به دولت شده است.

به گفته وی، با به کارگیری ۱۶ نفر کارشناس و کارشناس ارشد حقوق، الکترونیکی کردن و برگ‌شمار کردن تمام پرونده‌های در جریان و مختومه در ۱۰ سال گذشته و تقویت بخش حقوقی اداره‌کل موجب شده است تا از ۱۱۹ حکم صادره ۹۰ درصد به نفع دولت باشد.

مدیر املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان افزود: برگزاری دوره بازآموزی و رفع اشکال با تدریس یکی از قضات باتجربه، ارتباط و تعامل مداوم با دستگاه قضایی از دیگر اقدامات اداره‌کل در سال جاری برای حفاظت از اراضی ملی بوده است.

سرحدی تصریح کرد: بر اساس آخرین بند انجام‌شده توسط وزارتخانه، اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان در حوزه مسکن رتبه سوم و در زمینه حقوقی رتبه نخست را کسب کرده است.