شناسهٔ خبر: 16959 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی فارس خبر داد

ادامه افتتاح پروژه‌های عمرانی فارس از هفته دولت تا دهه فجر/ افتتاح ۶۷۵۲ واحد مسکن مهر/ بهره‌برداری از ۲۴۵ کیلومتر راه روستایی/ موفقیت در اتمام پروژه‌ها با صرف ۲۵۲۲ میلیارد ریال اعتبار

هوشنگ عشایری مدیرکل راه و شهرسازی فارس با اشاره به اینکه از هفته دولت افتتاح پروژه‌های عمرانی آغاز شده و تا دهه فجرادامه خواهد داشت گفت: این پروژه‌ها شامل بهره‌برداری از ۶۷۵۲ واحد مسکن مهر، ۵۰کیلومتر بزرگراه، ۲۴۵ کیلومتر احداث و بهسازی راه روستایی، ۵۲۷ کیلومتر روکش آسفالت و ساخت ۶ ساختمان دولتی با صرف هزینه ۲۵۲۲ میلیارد ریال است.

هوشنگ عشایری در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: امسال خوشبختانه در بهره‌برداری از پروژه‌های راهی و مسکن موفق بوده‌ایم به طوری‌که علاوه بر افتتاح چندین پروژه در هفته دولت، توانسته‌ایم پروژه‌های متعددی را برای افتتاح در دهه فجر آماده کنیم و به این منظور ۲۵۲۲ میلیارد ریال هزینه کرده‌ایم.

وی افتتاح ۵۰ کیلومتر بزرگراه را بخشی از این پروژه‌ها ذکر کرد و افزود: طولانی ترین مسیر بزرگراهی که آماده افتتاح شده‌است، ساخت ۱۳ کیلومتر از باند دوم بزرگراه استهبان – فسا حدفاصل رونیز به پلیس راه فسا با اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیارد ریال است.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس اضافه کرد: علاوه بر این، ساخت ۹ کیلومتر از باند دوم محور قدیم فسا – داراب و قسمتی از بزرگراه شیراز – جهرم محدوده شهرستان خفر، ۸ کیلومتر از بزرگراه نی ریز – قطرویه، ۸ کیلومتر از بزرگراه مرودشت – درودزن، ۵.۵کیلومتر از محور سروستان – فسا و همچنین ۵ کیلومتر احداث باند دوم فسا – داراب  به اتمام رسیده و در دهه فجر به بهره برداری می رسد.

وی جمع اعتبار هزینه شده برای ساخت این ۵۰ کیلومتر بزرگراه را ۹۳۰ میلیارد ریال ذکر کرد.

توجه به پروژه‌های راه روستایی

عشایری در ادامه شرح پروژه‌های افتتاحی دهه فجر در حوزه راه و شهرسازی استان فارس گفت: خوشبختانه شاخص‌ترین کاری که امسال کرده‌ایم در حوزه راه روستایی ‌است و هفته دولت حدود ۲۲۵ کیلومتر راه روستایی را افتتاح کردیم.

وی افزود: انشالله در دهه فجر شاهد افتتاح پروژه‌های ساخت و بهسازی ۲۴۵ کیلومتر دیگر از راه‌های روستایی استان خواهیم بود. این راه‌های روستایی با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال در شهرستان های اقلید، ارسنجان، پاسارگاد، بوانات، جهرم، شیراز، سپیدان، کوار، سروستان، فسا، فیروزآباد، فراشبند، قیرو کارزین، مرودشت، ممسنی، رستم، داراب، زرین دشت و خرامه به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه مدیریت راهداری از ۵۲۷ کیلومتر روکش آسفالت با اعتباری بالغ بر ۶۳۰ میلیارد ریال بهره برداری می شود. ضمن این که پروژه های ایمن سازی و رفع نقاط پرحادثه در محورهای استان با اعتباری بالغ بر ۱۳۸ میلیارد ریال نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح ۶۷۵۲ واحد مسکن مهر

مدیرکل راه و شهرسازی فارس در خصوص پروژه‌هایی که در حوزه مسکن و ساختمان در استان آماده افتتاح شده‌است، گفت: علاوه بر پروژه‌های گفته شده در بالا، در ایام مبارک دهه فجر مجموعا ۶۷۵۲ واحد مسکن مهر به بهره‌برداری می‌رسد که ۳۳۰۵ واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار و در حوزه اداره ماست، ۶۹۱ واحد در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر است که توسط همکارانمان در بنیاد مسکن استان آماده بهره‌برداری شده‌ و ۲۷۵۶ واحد هم مربوط به شهر جدید صدرا می‌شود.

وی یادآوری کرد: قرار بود تعداد بیشتری از مسکن مهر استان افتتاح شود اما به دلیل آماده نبودن امکانات زیر ساختی از قبیل انشعابات آب و برق، بهره‌برداری از آن‌ها به آینده موکول شد.

عشایری اضافه کرد: علاوه بر این ۶ ساختمان دولتی در استان با اعتباری بالغ بر ۳۲۴ میلیارد ریال در سالگرد پیروزی انفلاب اسلامی  به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: در این بخش نیز ۲ مرکز درمانی با صرف هزینه بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال،  که یکی از آنها مرکز توانبخشی بنیاد شهید  در شیراز و دیگری بیمارستان ۳۶ تختخوابی در بخش بیضا شهرستان سپیدان است، تکمیل شده اما چون از سوی وزارت بهداشت و درمان تجهیز نشده به افتتاح در دهه فجر نمی رسد./