به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، حمید محمدی فاز در هفتمین نشست دبیرخانه انجمن های صنفی کارفرمایی شرکت های حمل و نقل بین المللی سراسر کشور به میزبانی انجمن استان، اظهارداشت: این در حالی است که با شکسته شدن حد نصاب ترانزیت کشور در سال ۱۴۰۲ و رسیدن آن به ۱۴.۷۵ میلیون تن ؛ شاهد رشد ۵۸ درصدی ترانزیت در سال گذشته بودیم.
وی افزود: این افزایش از این منظر نیز حایز اهمیت است که رشد ترانزیت تقریبا در کلیه کریدور های ترانزیتی و در کالاهای نفتی و غیر نفتی صورت پذیرفته به گونه ای ترانزیت از بنادر جنوبی ، کریدور غرب به شرق ، شمال به جنوب و همچنین ترانزیت مواد نفتی از پایانه های مرزی پرویز خان و باشماق در سال ۱۴۰۲ افزایش یافته است.
محمدی فاز ادامه داد: با توجه به اینکه برای ادامه روند افزایشی ترانزیت از قلمرو کشور تعامل و بررسی مشکلات بخش خصوصی اهمیت بالایی برخوردار است و به صورت مستمر در دستور کار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار دارد.
نشست موصوف نیز جهت بررسی و پیگیری رفع مشکلات شرکتهای حمل و نقل بین المللی به میزبانی انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل بین آلمالی گلستان برگزار و موارد مطروحه توسط انجمن های صنفی سراسر کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به قید فوریت جهت رفع مشکل در دستور کار سازمان راهداری قرار گرفته است . وی همچنین افزود ظرفیت های خوبی در پیش نویس برنامه هفتم برای توسعه ترانزیت گذاشته شده که می توان از آنها با همکاری بهش خصوصی بخوبی استفاده کرد.
هفتمین نشست دبیرخانه انجمن های صنفی کارفرمایی شرکت های حمل و نقل بین المللی سراسر کشور با حضور استان های آذربایجان غربی، شمال غرب، اردبیل و سیستان و بلوچستان و انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران به میزبانی استان گلستان برگزار شد و مهمترین مسایل این حوزه از جمله ناترازی هزینه های حمل، تاکید بر توسعه حمل یکسره، مدیریت واحد بر حمل و نقل بین المللی، شرایط تاسیس شرکت ها و پرونده های قانونی حمل و نقل، تعیین تکلیف حق توقف ناوگان مشکلات مرتبط با کانون جهانگردی، و همچنین واردات کامیون ها مورد بحث و تبادل قرار گرفت.