شناسهٔ خبر: 169897 - سرویس استان‌ها

تحقق مطالبه چندین ساله مردم خرم آباد در دولت سیزدهم؛

واگذاری ۱۲.۷ هکتار از اراضی دولتی به مردم خرم آباد

حسین مذنب مدیرکل بازرسی وزارت راه و شهرسازی از واگذاری ۱۲.۷ هکتار از اراضی دولتی به مردم شهرستان خرم آباد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(لرستان)؛حسین مذنب در جریان سفر به لرستان از واگذاری ۱۲.۷ هکتار از اراضی دولتی به مردم شهرستان خرم آباد خبر داد و اظهار کرد: بعد از گذشت ۳۵ سال و بر اساس مصوبه رئیس جمهور شهید که در سفر به استان لرستان تصویب شد این اراضی در کمیسیون رفع تداخلات مطرح و به متقاضیان واگذار شد.

وی افزود: از سفر اول رئیس جمهور شهید و مطلع شدن از مشکل متقاضیان این اراضی، جلسات و کمیسیون های مختلف با حضور مدیران کشوری و استانی تشکیل و تصمیماتی در این راستا اتخاذ شد.

مذنب ادامه داد: رفع این تداخلات و تعیین تکلیف متقاضیان از مصوبات سفر رئیس جمهور شهید به استان بود که تا به امروز با جدیت پیگیری شد و در راستای خواست مردم به نتیجه رسید.

وی تأکید کرد: اگر مصوبه سفر رئیس جمهور شهید نبود و رفع این مشکل در فرایند قضایی قرار می گرفت امروز شاهد برپایی جشن و خوشحالی مردم نبودیم.

این مقام مسئول یادآور شد: استان هایی که شاهد دور دوم سفرها و حضور رئیس جمهور شهید در استان خود نبودند فرصت بزرگی را برای توسعه و پیشرفت از دست دادند.

مذنب گریزی هم به انتخابات پیش رو زد و تصریح کرد: مردمی که ثمرات تلاش های شهید رئیسی را دیده و چشیده اند وظیفه دارند که به دیگران بگویند فرق دارد چه کسی رئیس جمهور شود.

فرایند سخت و کارشناسی شده واگذاری اراضی دولتی به متقاضیان

بهزاد شاکرمی، مدیر کل راه و شهر سازی لرستان در جمع مردم محله دره گرم خرم آباد گفت: این واگذاری و رفع تداخلات طی یک فرآیند سخت، پیچیده و کارشناسی شده و با تلاش اعضای کمیسیون رفع تداخلات استان انجام شد که جای تشکر و قدردانی دارد.

وی به برکات سفر رئیس جمهور شهید به استان لرستان اشاره و تصریح کرد: ۱۲.۷ هکتار به ۳۰۰ نفر از متقاضیان در راستای اجرای مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور شهید به استان بدون دریافت هیچ گونه وجهی واگذار شد.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی لرستان توضیح داد: این واگذاری یک آرزو و مطالبه چندین ساله بود که محقق شد.

شاکرمی ادامه داد:هدف و فلسفه واقعی کار جهادی در دولت مردمی یعنی همین که ما مدیران با تلاش و خدمت صادقانه برای رفع مشکلات مردم باعث شادی آنها شویم.

این مقام استانی اضافه کرد: این عزیزان در حال حاضر می توانند با مراجعه به اداره کل راه و شهرسازی استان و دریافت یک معرفی نامه به دستگاه ها و ادارات ذیربط برای اخذ پروانه اقدام کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان به گلایه مردم از شهرداری اینگونه پاسخ داد: بر اساس قانون مردم می بایست درصدی از املاک تفکیکی را تحت عنوان حق تفکیک به شهرداری پرداخت کنند و چون دولت این تفکیک را انجام نداده تمام آن متعلق به مردم است.