شناسهٔ خبر: 169958 - سرویس استان‌ها

جابه‌جایی حدود ۸۳ میلیون تن کالا از مبدأ استان فارس

. سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس، ضمن تشریح عملکرد ۱۰۰۰ روزه دولت سیزدهم در حوزه معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس از جابه‌جایی ۸۳.۳ میلیون تن کالا از مبدأ استان به کل کشور طی این مدت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان فارس)، محسن عمادی سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس از جابه‌جایی ۸۳.۳ میلیون تن کالا از مبدأ استان به کل کشور در مدت ۱۰۰۰ روز خدمت دولت سیزدهم خبر داد و گفت: حدود ۲ میلیون تن کالای اساسی توسط ناوگان حمل‌ونقل کالای استان فارس در این مدت جابه‌جا شد.

عمادی با اشاره به طرح‌های مختلف حمل‌ونقل مسافر در طول سال گفت: ۲۷ میلیون نفر مسافر طی فعالیت یک هزار روزه دولت سیزدهم از مبدأ این استان جابه‌جا شدند.

وی با اشاره به نقش ارتقای فرهنگ ترافیکی عنوان کرد: در طول فعالیت دولت پربرکت سیزدهم، تعداد ۳۵ هزار راننده بخش حمل و نقل، آموزش‌های لازم را گذراندند و با توجه به شرایط ویژه مدارس حاشیه راه‌ها، ضمن ارتقای ایمنی فیزیکی مدارس ۳۵ هزار و ۴۰۰ دانش آموز، آموزش ترافیکی دیدند.

عمادی با اشاره به تأکید دولت سیزدهم بر اصلاح و تسهیل گری در صدور مجوزها گفت: در استان فارس ۱۴ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی به بهره برداری و ۱۰۲ موافقت اصولی مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی صادر و ۱۵ مجتمع نیز در حال ساخت است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با اشاره به اهمیت بررسی فنی خودروهای سنگین گفت: در دولت سیزدهم ۵ مجوز جدید مراکز معاینه فنی سنگین و فوق سنگین صادر شده است.