شناسهٔ خبر: 170217 - سرویس استان‌ها

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون خبر داد؛

ثبت نام حدود ۶۰۰ خانوار برای طرح جوانی جمعیت در شهرستان تیران و کرون

سعید کاشفی / اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون با اشاره به ثبت نام حدود ۶۰۰ خانوار برای طرح جوانی جمعیت در این شهرستان گفت: تامین زمین در شهرها و بخشی از روستاهای شهرستان تیران و کرون انجام شده که پس از تصویب طرح‌های تفکیکی، اراضی تخصیص می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ سعید کاشفی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون اظهار کرد: در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و همچنین بند ح تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و بند چ تبصره ۱۳ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ (خانواده‌های دارای چهار فرزند زیر بیست سال) حدود ۶۰۰ خانوار برای شهرستان تیران و کرون در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن به آدرس saman. mrud. ir ثبت نام کردند.  

وی افزود: بر این اساس و به منظور حمایت از خانواده و تحقق جوانی جمعیت، وزارت راه و شهرسازی مکلف است نسبت به واگذاری زمین به خانواده‌های که فرزند سوم و بیشتر آنها پس از ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ متولد شده و خانوارهایی که دارای چهار فرزند و بیشتر زیر بیست سال هستند، اقدام کند.  

رئیس اداره راه و شهرسازی تیران و کرون با بیان اینکه در حال حاضر ۴۵۵ متقاضی دارای ۳ فرزند و بیشتر و ۱۴۳ نفر برای طرح چهار فرزند زیر ۲۰ سال در این شهرستان ثبت نام کرده‌اند گفت: برای سرعت بخشی به پالایش و بررسی شرایط متقاضیان برون سپاری انجام پذیرفته لذا بررسی شرایط و تکمیل مدارک از طریق ۲ دفتر پیشخوان دولت در این شهرستان انجام می‌شود.  

وی با اشاره به تامین زمین در شهرها و بخشی از روستاهای شهرستان تیران و کرون، افزود: پس از تصویب طرح‌های تفکیکی این اراضی، مراسم قرعه کشی مرحله دوم برای اختصاص زمین به متقاضیان حائز شرایط برگزار می‌شود.  

کاشفی خاطرنشان کرد: واگذاری زمین به خانواده‌های که فرزند سوم و بیشتر انها پس از ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ متولد شده مشمول دریافت هزینه آماده‌سازی به صورت اقساطی می‌شود ولی خانواده‌های دارای چهار فرزند زیر بیست سال نیازی به پرداخت این هزینه ندارند.  

وی گفت: خانواده‌هایی که هم زمان مشمول برنامه‌های قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و بند ح تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و یا یند چ تبصره ۱۳ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ هستند، صرفاً می‌توانند از یکی از این دو طرح بهره‌مند شوند.