شناسهٔ خبر: 170259 - سرویس استان‌ها

در راستای افزایش ضریب ایمنی جاده‌ای اجرایی شد؛

طرح تکمیل سامانه روشنایی محور قم- قنوات

خبر سرپرست اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای قنوات( بخش مرکزی قم) اعلام کرد: با اعتباری بیش از ۱۰ میلیارد ریال طرح تکمیل سامانه روشنایی محور قم- قنوات به طول ۵۰۰ متر، اجرایی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان قم، یاسر اسمی خانی، سرپرست اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قنوات- قمرود (بخش مرکزی قم) از اجرایی شدن طرح تکمیل سامانه روشنایی محور قم- قنوات خبر داد.

وی در تکمیل خبر فوق افزود: با عنایت به اینکه مناطق قنوات و قمرود واقع در بخش مرکزی قم از قطب‌های کشاورزی و دامداری درسطح استان هستند، محورهای ارتباطی آن‌ها از ترافیکی ترکیبی و چشمگیر برخوردارند.

اسمی خانی اضافه کرد: به منظور ارتقای ایمنی و تسهیل ترافیک در سطح راه‌های قنوات- قمرود (بخش مرکزی قم) طرح تکمیل سامانه روشنایی محور قم- قنوات در قالب پروژه‌ای پیمانی اجرایی شد.

وی در خصوص مشخصات اجرایی این طرح اظهار کرد: طول پروژه ۵۰۰ متر و در باند رفت محور قم- قنوات، قبل از پل آزادراه امیر کبیر واقع شده است.

سرپرست اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قنوات- قمرود افزود: در این طرح ۱۶ پایه روشنایی (درهر باند ۸ پایه) اجرا می‌شود.

اسمی خانی میزان اعتبار تخصیصی طرح تکمیل سامانه روشنایی محور قم- قنوات را بیش از ۱۰ میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: تمامی هزینه‌های اجرایی این پروژه مهم جاده‌ای از محل درآمدهای سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای تامین شده است.

وی در خصوص بازه زمانی تکمیل طرح نیز اظهار کرد: با توجه به همت جمعی عوامل دست اندر کار، تا پایان تیرماه امسال شاهد تکمیل و بهره برداری از این طرح خواهیم بود.

اسمی خانی در پایان ضمن تاکید بر ضرورت رعایت جامع مقررات، از مترددین محور قم- قنوات درخواست کرد همکاری و تعامل لازم با مجریان پروژه را لحاظ کنند.