شناسهٔ خبر: 17034 - سرویس مسکن و شهرسازی

وزیر توسعه اقتصادی و فناوری اسلوونی خبر داد:

اعلام آمادگی اسلوونی برای ساخت هتل‌های چوبی بیش از ۴ طبقه در ایران/ تجربه ساخت مسکن توریستی در ۱۷ کشور جهان

اسلونی وزیر توسعه اقتصادی و فناوری اسلوونی از آمادگی شرکت‌های اسلوونیایی برای حضور در پروژه‌های برقی کردن برخی مسیرهای ریلی پرتردد و ساخت هتل‌های چوبی و مسکن توریستی در ایران خبر داد.

«دراوکو پوچیو الشک» در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه این کشور علاقه زیادی به سرمایه‌گذاری در بخش‌های زیرساختی ایران دارد، گفت: اسلوونی یکی از کشورهای مطرح اروپایی در تولید مسکن ویلایی و توریستی است؛‌ به عنوان مثال شرکت‌های خانه‌سازی اسلوونی در ۱۷ کشور از جمله چند کشور اروپایی مسکن توریستی و خانه‌های لوکس چوبی ساخته‌اند که در توسعه گردشگری این کشورها بسیار مؤثر بوده است.

وزیر توسعه اقتصادی و فناوری اسلوونی با بیان اینکه فناوری خانه‌سازی چوبی توریستی در اسلوونی به حدی پیشرفته است که شرکت‌های ساختمانی این کشور می‌توانند حتی هتل‌های لوکس چوبی را در طبقات متعدد و بیش از ۴ طبقه تولید کنند، اظهار کرد: ما علاقه‌مندیم بتوانیم با توجه به پیشرفت تکنولوژی صنعت ساختمان در ایران، شرکت‌های مشترک انبوه‌سازی با شرکت‌های ایرانی تأسیس کنیم و آماده ساخت چنین هتل‌هایی در ایران نیز هستیم.

وی با اشاره به توانایی اسلوونی در صنعت برق و نیروگاهی خاطرنشان کرد: با بهره‌گیری از پیشرفت فناوری صنعت برق در اسلوونی، توانسته‌ایم بهره‌وری انتقال نیرو را در حد بسیار بالایی ارتقا دهیم؛ مسئله‌ای که در ایران یک مشکل محسوب می‌شود و آنگونه که شنیده‌ام، معمولا هدررفت انرژی برق در هنگام انتقال و جابه‌جایی آن در ایران بالاست. به همین دلیل علاقه‌مندیم تا در پروژه‌های برقی کردن برخی مسیرهای ریلی پرتردد ایران که بهره‌وری انرژی برق بالایی می‌طلبد، شرکت کنیم. ضمن این‌که ما در حوزه سیگنالینگ قطار نیز پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم و یکی از کشورهای توسعه‌یافته اروپا محسوب می‌شویم./