شناسهٔ خبر: 170401 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل:

خرید و فروش طرح نهضت ملی مسکن غیرقانونی است

خرید و فروش طرح نهضت ملی مسکن غیرقانونی است مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از ممنوعیت و غیرقانونی بودن خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن به هر نحو ممنوع و غیر قانونی بوده و قابل پیگرد حقوقی و قضایی است.

وی افزود: ممنوعیت واگذاری امتیاز طرح نهضت ملی مسکن اگر چه بارها توسط مسئولین ارشد وزارت راه و شهرسازی اعلام شده است، اما متاسفانه شاهد جولان افراد سود جو و فرصت طلب هستیم که تمامی عواقب قانونی آن بر عهده خریداران و فروشندگان خواهد بود.

دبیر شورای مسکن استان اردبیل در ادامه تاکید کرد: برخی از متقاضیان به‌صورت وکالتی در دفاتر اسناد و همچنین تنظیم مبایعه نامه‌های دستی در دفاتر مشاورین املاک اقدام به خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن می‌کنند که این کار طبق ماده ۱۳ قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها ممنوع بوده و فاقد وجاهت قانونی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: خرید و فروش امتیاز طرح‌های حمایتی در حوزه مسکن علاوه بر لغو امتیاز متقاضی، برخورد قانونی با دفاتر متخلف مشاورین املاک و اسناد رسمی که اقدام به ثبت این کار نمایند را به همراه خواهد داشت.

حیدری خاطر نشان کرد: طبق آخرین ابلاغیه دبیرخانه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات وزارت راه و شهرسازی، دفاتر مشاورین املاک و همچنین دفاتر اسناد رسمی در سراسر کشور از ثبت و تنظیم مبایعه نامه یا قرارداد انتقال امتیاز طرح نهضت ملی مسکن و سایر طرح‌های حمایتی منع شده‌اند.