شناسهٔ خبر: 17041 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان:

باید ۲۶۰ کیلومتر به بزرگراه‌های استان کردستان اضافه شود

جاده مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان گفت: طول بزرگراه‌های استان از ۱۹۰ کیلومتر باید به ۴۵۰ کیلومتر برسد که جاده میاندوآب -کرمانشاه ، بزرگراه همدان – سنندج ، راه‌های بیجار – سنندج و سنندج – قروه از عمده طرح‌هایی است که تکمیل آنها می‌تواند ۲۶۰ کیلومتر به بزرگراه‌های استان اضافه کند.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، محمدصادق وجدی گفت: از کل طول راه‌های فرعی باید ۵۰۰ کیلومتر از آن را به راه‌های اصلی برسانیم و بدین منظور راه‌های سنندج – مریوان، کامیاران – روانسر، بانه – سردشت، دهگلان – موچش و دیگر راه‌ها باید به راه‌های اصلی تبدیل شود.

وجدی همچنین افزود: کردستان در کریدور ارتباط جنوب غرب-شمال غرب کشور واقع شده که طول این کریدور در استان ۳۱۲ کیلومتر است که ۶۰ کیلومتر آن چهارخطه و مابقی به صورت دو خطه در حال بهره‌برداری است.

وی طول کل راه‌های استان را ۷ هزار و ۷۳۴ کیلومتر ذکر کرد و گفت: ۲۲ درصد طول کل راه‌های استان را راه‌های بین شهری، ۷۸ درصد روستایی  است.

وجدی با بیان اینکه طول بزرگراه‌های استان ۱۹۰ کیلومتر است، بیان کرد: ارزش شبکه راه‌های اصلی و فرعی استان ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بر اساس ارزش گذاری سال ۹۳ است.