شناسهٔ خبر: 17045 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل:

پرونده‌های کمیسیون ماده ۵ به صفر رسیده است/ استقبال شورا از فضای تعاملی

خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: پرونده‌های ارجاعی به کمیسیون ماده پنج در استان اردبیل به صفر رسیده و هیچ گونه پشت نوبتی نداریم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان اردبيل، خلیل محبت‌خواه در حاشيه جلسه كمسيون ماده ۵ شهر اردبيل با اعلام اين مطلب افزود: راه و شهرسازی استان بر اساس قوانین، مقررات و آیین‌نامه‌ها کار خود را درست و دقیق انجام می‌دهد و به دور از حاشیه‌سازی‌ها سعی می‌کند موارد قانونی را در حیطه اختیارات و وظایف خود رعايت كند.

وی تصریح کرد: ما در مکاتبه اخیر با شورای شهر و شهرداری اعلام کردیم که باید مدارک ارائه شده از سوی این نهادها مدارک کامل،‌ دقیق و شفافی باشد تا ما هم بتوانیم به سرعت پرونده‌ها را رسیدگی و آرای لازم را صادر کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبيل گفت: ‌در کمیسیون ماده پنج به پرونده‌های مربوط به تغییر کاربری در داخل محدوده شهرها، افزایش سطح تراکم، سطح اشغال و... رسیدگی می‌شود که جلسات آن نیز به عنوان بزرگترین کمیسیون با ریاست استاندار اردبیل به صورت مرتب برگزار می‌شود.

محبت خواه در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ما از دبیرخانه این کمیسیون خواسته‌ایم تا مدارک کامل‌تری را دریافت کنند و در دبیرخانه نمایندگانی از دستگاه‌های مختلف حضور پیدا کرده‌اند و در عرصه تصمیم‌گیری مشارکت دارند.

وي با اشاره به برخی اظهارات اخیر در شورای شهر و طرح مسائل حاشیه‌ای اضافه کرد: به هیچ وجه ما دنبال مسائل و موضوعات حاشیه‌ای نیستیم و تلاشمان بر این است تا به جای تقابل، تعامل کامل را در دستور کار قرار داده و هدفمان را در مسیر توسعه و تعالی شهر و شهروندان تنظیم و مهیا کنیم.

رئیس شورای شهر اردبیل نیز با یادآوری اینکه شورا از فضای تعاملی استقبال می‌کند، ادامه داد: نامه اخیر که مدیرکل راه و شهرسازی استان در مورد طرح جامع تفصیلی شهر اردبیل نوشته شده در صحن علنی قرائت کردیم و این حکایت از آن دارد که مدیرکل راه و شهرسازی استان در راستای وظایفش برخی موضوعات و مسائل را تبیین کرده و ما با دعوت از محبت‌خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان سعی می‌کنیم تا در فضای تعاملی مشکلات و نارسایی‌ها را برطرف کنیم.

ذکی‌الله خوشبخت گفت: شورای شهر همواره به دنبال همکاری در یک فضای تعاملی با سایر دستگاه‌های استانی است و ما تلاشمان بر این است تا در جلسه‌ای که با مدیرکل راه و شهرسازی برگزار می‌کنیم در یک فضای تعاملی بتوانیم حرکت‌ها، برنامه‌ها و هدف‌گذاری‌ها را درست و دقیق در حوزه مشترک فعالیت‌ها به انجام برسانیم.