شناسهٔ خبر: 17069 - سرویس جاده‌ای

با گذشت تنها یک روز از برجام؛

درخواست هیأت اتریشی برای سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های حمل‌ونقلی ايران

علی نورزاد صبح امروز بزرگترین شرکت اتریشی در زمینه هوشمندسازی حمل و نقل با حضور در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور برای همکاری با ایران در این زمینه اعلام آمادگی کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل روابط عمومی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نمایندگان بزرگترین شرکت اتریشی در حوزه هوشمند سازی حمل و نقل با حضور در شرکت ساخت و توسعه در جلسه‌ای با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برای توسعه روابط و همکاری در ساخت پروژه‌های زیربنایی حمل و نقل شرکت کردند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن ارایه گزارشی از وضعیت زیرساخت‌های حمل و نقل ایران و پتانسیل بالای کشور برای احداث پروژه‌های عمرانی، پروژه‌های آماده سرمایه‌گذاری در حوزه راه‌‌‌آهن و آزادراه را برای آنها تشریح کرد.

علی نورزاد چشم‌اندار توسعه راه‌های ایران در سال 2025 را 15 هزار کیلومتر راه‌آهن، 70 هزار کیلومتر بزرگراه و 5 هزار کیلومتر آزادراه دانست و از آمادگی شرکت ساخت برای سرمایه‌گذاری خارجی در بیش از 2هزار کیلومتر راه‌آهن و بیش از هزار کیلومتر آزادراه خبر داد.

در ادامه جلسه نماینده شرکت اتریشی مهمترین فعالیت خود را در حوزه هوشمند‌سازی حمل و نقل عنوان کرد و فعالیت‌های خود را در سه زمینه هوشمندسازی ارتباط بین لوکوموتیو و مرکز کنترل قطار، هوشمندسازی جاده در زمینه اخذ عوارض، کنترل سرعت و کنترل ترافیک درون شهری و ... و ارتباطات امن بین جاده و مراکز کنترل در شرایط اضطراری عنوان کرد و آمادگی و علاقه خود را برای هوشمند سازی راه‌‌‌آهن سریع السیر تهران- قم- اصفهان اعلام کرد.

در پایان مقرر شد جلسه بعدی به منظور بررسی شرایط همکاری در این حوزه‌ها طی هفته آینده برگزار شود.