شناسهٔ خبر: 17075 - سرویس شرکت‌ها

کارشناس هواشناسی خبر داد:

کاهش‌دما در استان‌های ساحلی دریای‌خزر/ بارش پراکنده برف و باران در مناطق کوهستانی شمال‌غرب، زاگرس‌مرکزی و پایتخت

هوا شناسی - ابری کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام وزش باد، بارش بران و برف در مناطق کوهستانی شمال‌غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و پایتخت از کاهش دما طی امروز و فردا در استان‌های ساحلی دریای خزر خبر داد.

فریبا گودرزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح وضعیت جوی کشور برای امروز و روزهای آتی گفت: سامانه بارشی که از شب گذشته وارد کشور شده امروز در برخی از مناطق شمال‌غرب، غرب و دامنه‌های زاگرس‌مرکزی سبب بارش باران، وزش باد و در مناطق کوهستانی سبب بارش برف می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز وزش باد شدید را برای استان گیلان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، ایلام و برای ساعات بعداز ظهر برای استان خراسان‌رضوی داریم. همچنین با توجه به اینکه وزش باد شدید در عراق وجود دارد پدیده گرد و غبار برای جنوب‌غرب کشور دور از انتظار نیست.

گودرزی ادامه داد: فردا با تغییر جریانات روی سواحل‌شمالی و ریزش هوای سرد ضمن کاهش دما در عرض‌های شمالی، بارش باران را در استان‌های ساحلی دریای‌خزر خواهیم داشت.

کارشناس سازمان‌هواشناسی گفت: دریای‌خزر فردا مواج است و بارندگی‌ها‌پراکنده روی استان‌های‌شمالی نیز برای روز پنجشنبه ادامه خواهد یافت. همچنین امروز همچنان در شهرهایی همچون تهران، کرج، قم، اراک و اصفهان افزایش آلاینده‌های جوی را داریم.

وی افزود: آسمان تهران امروز کمی ابری، در پاره‌ای از نقاط همراه با غبار و اوایل شب افزایش ابر را دارد که احتمال دارد امشب در مناطق مرتفع و کوهستانی استان تهران بارش‌های پراکنده را داشته باشیم. فردا نیز وزش باد را داریم که این شرایط به کاهش غلظت آلاینده های جوی کمک می‌کند.

گودرزی در پایان گفت: ۱۴ درجه سانتیگراد نیز حداکثر دمای امروز تهران است. /