شناسهٔ خبر: 171447 - سرویس استان‌ها

جابه‌جایی بیش از ۳۵۲ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای از مبدا استان مرکزی

امیری اراک معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از جابه‌جایی ۳۵۲ هزار و ۴۵۱ مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان در سه ماهه ابتدای امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، علی امیری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به آمار جابه‌جایی مسافرین توسط ناوگان حمل و نقل استان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان خردادماه ۳۵۲ هزار و ۴۵۱ مسافر در قالب ۳۳ هزار و ۸۲۴ سفر توسط ناوگان حمل و نقل مسافری از مبدا استان به اقصی نقاط کشور جابه‌جا شده‌اند.
 
وی با اشاره به مجموع مسافرین جابه‌جا شده توسط ناوگان حمل و نقل استان، افزود: ۱۳۴ هزار و ۹۷۵ نفر در قالب ۱۳ هزار و ۴۳۵ سفر به‌صورت درون استانی جابه‌جا شده‌اند که در تعداد سفر و مسافر نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۲۰ و ۳۴ درصد رشد به همراه داشته است.
 
معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی همچنین بیان کرد: ۲۱۷ هزار و ۴۷۶ نفر در قالب ۲۰ هزار و ۳۸۹ سفر نیز به‌صورت برون‌استانی جابه‌جا شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷ درصد کاهش داشته است.
 
امیری تعداد شرکت مسافربری فعال در سطح استان را ۴۹ واحد برشمرد و ادامه داد: تعداد ناوگان حمل‌ونقل اعم از اتوبوسی، مینی‌بوسی و سواری فعال در استان یک هزار و ۳۷۳ دستگاه است؛ همچنین متوسط سن ناوگان اتوبوسی ۱۷.۵ سال، مینی‌بوس ۲۶/۵۸ و سواری نیز ۱۳.۹ سال است.