شناسهٔ خبر: 171458 - سرویس استان‌ها

اجرای ۲۳۰ کیلومتر روکش آسفالت در محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان طی سه ماهه اول سال جاری 

روکش آسفالت مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از اجرای روکش آسفالت ۲۳۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی تحت پوشش این اداره کل طی سه ماهه اول سال جاری خبر داد. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد گفت: طرح ملی بهسازی و ارتقای روکش آسفالت محورهای شریانی در سه ماهه اول سال جاری به طول ۲۳۰ کیلومتر با هدف تامین ایمنی عبور و مرور ، کاهش  میزان خرابی راه و افزایش عمر آن در محورهای مواصلاتی اجرایی شده است.

وی افزود: طی این مدت عملیات روکش آسفالت در محورهای زاهدان _بم، زاهدان _میرجاوه، زاهدان_خاش، زاهدان _نهبندان، زاهدان _زابل،خاش _سراوان،سراوان _کوهک،سراوان_سوران و همچنین محورهای روستایی اجرا شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با توجه به‌ این که زیر ساخت‌های جاده‌ای و شبکه راه‌ها سرمایه‌های ملی محسوب شده و نقش اساسی در مبادلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارند، روکش آسفالت محورهای مواصلاتی به لحاظ  موقعیت ترانزیتی  استان و همجواری با کشورهای افغانستان و پاکستان از اهمیت بالایی برخوردار است.

کرد در پایان یادآور شد: تمام تلاش نیروهای راهداری که در سرما و گرما در جاده ها حضور دارند، خدمت رسانی به مردم و کاربران جاده ای است و هموطنان می توانند از طریق سامانه ۱۴۱ هر گونه خرابی راه را اطلاع دهند.