شناسهٔ خبر: 171459 - سرویس استان‌ها

انجام بیش از ۷۹ هزار و ۹۴۱ مورد آزمایش توسط آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان البرز

البرز مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان البرز از انجام بیش از ۷۹ هزار و ۹۴۱ مورد آزمایش در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: ۱۳ هزار و ۹۴۱ مورد آن مربوط به پروژه‌های مسکن بوده است.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان البرز)؛ روز سه‌شنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۳ نشست خبری تبیین دستاوردهای دولت مردمی سیزدهم در حوزه راه و شهرسازی به ریاست محمدرضا صابری مدیرکل راه و شهرسازی و با حضور علی زندی‌فر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، ذبیح الله زارع عضو هیئت مدیره و سرپرست شرکت عمران شهر جدید مهستان، علی فنونی علمداری مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، آرش بهاروند مدیرکل هواشناسی، علی محمدی مدیرکل بنیاد مسکن، سید اصغر حسینی معاون اجرایی مدیریت شعب بانک مسکن استان البرز و معاونین اداره کل راه و شهرسازی و جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان البرز برگزار شد.

 علی فنونی علمداری مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان البرز در این نشست خبری گفت: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک یک آزمایشگاه دولتی وابسته به وزارت راه و شهرسازی است که عمده خدمات خود را به توابع وزارت راه و شهرسازی و دستگاه‌های اجرایی دیگر ارائه می‌دهد. هر اندازه فعالیت دستگاه‌های اجرایی از جمله توابع وزارت راه و شهرسازی افزایش پیدا کند، حجم کار این آزمایشگاه هم در زمینه خدمات آزمایشگاهی به تبع آن افزایش پیدا می‌کند.

 وی افزود: در این ۳ سال که دولت سیزدهم بود این افزایش تعداد آزمایشات را می‌توان به وضوح مخصوصاً در حوزه مسکن مشاهده کرد.

 فنونی گفت: متراژ حفاری ماشینی و دستی که در این ۳ سال انجام شده است حدود ۲ هزار و ۹۰۰ متر بوده است که حدود ۸۵۱ مربوط به پروژه‌های نهضت ملی مسکن است و ۳۰ درصد این آمار را تشکیل می‌دهد و حدود ۳ کیلومتر حفاری در این ۳ سال انجام شده است.

 وی ادامه داد: مطالعات ژئوتکنیک حدود ۴۶ مورد گزارش شده است که ۴ مورد از این مطالعات ژئوتکنیک مربوط شناسایی سایت‌های مربوط به طرح نهضت ملی مسکن است.

 مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان البرز در ادامه از انجام ۴۲۴ مورد مطالعات مسیل، ۱۰۵ مورد آزمایشات کنترل کیفی قیر، ۱۰۶ مورد آزمایشات کنترل کیفی سیمان، ۱۰۷۴ مورد آزمایشات کنترل کیفی جوش و ۱۸ مورد شاخص مقاومت زمین خبر داد.

  فنونی یادآور شد: آزمایشات کنترل کیفی عملیات خاکی، بتنی و آسفالتی پروژه‌های دستگاه‌های اجرایی، ۷۱ هزار و ۸۰۰ مورد بوده است که ۱۳ هزار و ۷۸۰ مورد معادل ۲۰ درصد از این آزمایشات آن مربوط به پروژه‌های مسکن است.

 وی در ادامه به انجام ۱۱۵۸ مورد کنترل کیفی جداول بتنی، ۱۹۲۲ مورد کنترل کیفی کف‌پوش‌های بتنی، ۹۵ مورد کنترل کیفی مرغوبیت مصالح، حدود ۲۰۲۰ مورد آزمایشات شیمیایی خاک و آب، ۵۲۵ مورد آزمایشات فیلر و ۶۶۷ مورد سایر آزمایشات اشاره کرد.

 مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان البرز در پایان تصریح کرد: ما جمعاً در ۳ سال دولت شهید رئیسی ۷۹ هزار و ۹۴۱ مورد آزمایشات مختلف انجام دادیم که ۱۳ هزار و ۹۴۱ مورد آن مربوط به پروژه‌های مسکن بوده و با حساسیتی که در این پروژه‌ها بود سعی کردیم تمام و کمال درخصوص مسکن در خدمت ادارات راه و شهرسازی باشیم و بعد از این هم با همین قدرت کارمان را ادامه خواهیم داد.