شناسهٔ خبر: 171487 - سرویس استان‌ها

بهسازی محور های اصلی و روستایی استان کرمان بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد

برای بهسازی محور های اصلی و روستایی استان کرمان بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان کرمان از نیاز بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای بهسازی محور های اصلی و روستایی استان کرمان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمان)، علی عبداللهی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان در نشست مشترک مدیران راهداری و اقتصاد و دارایی استان گفت: وضعیت موجود راه‌های اصلی و روستایی و سن بالای ناوگان حمل‌ونقل عمومی بار و مسافر استان نیازمند توجه جدی و تامین اعتبار لازم برای بهسازی راه‌ها و نوسازی ناوگان جاده‌ای است.

وی افزود: میانگین سنی ناوگان اتوبوسی استان ما ۱۶ سال و میانگین سنی ناوگان مینی بوسی ۲۸ سال است که در حال حاضر فرسوده محسوب می‌شوند؛ لذا در صورتی که منابع اعتباری برای نوسازی ناوگان اتوبوسی تعیین نشود طی سال‌های آینده وضعیت ناوگان اتوبوسی نیز مانند مینی بوس‌ها فرسوده خواهند شد.

عبداللهی با بیان این واقعیت که فرسودگی ناوگان مسافربری جاده‌ای، ایمنی سفرها را با مشکل جدی مواجه می‌کند از مدیرکل اقتصاد و دارایی استان خواستار تامین اعتبارات مورد نیاز، همکاری و مساعدت در بهسازی راه‌ها و نوسازی ناوگان جاده‌ای استان شد.