شناسهٔ خبر: 171493 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

صدور رای برای بیش از ۸ میلیون متر مربع زمین در کمیسیون ماده ۱۲ استان تهران

جنتی مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران  آمار عملکرد کمیسیون ماده ۱۲ استان تهران از سال ۱۴۰۰ تاکنون را اعلام کرد و از صدور رای برای بیش از ۸ میلیون متر مربع زمین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)، حسین جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: به استناد ماده ۱۳ قانون زمین شهری تشخیص عمران و احیاء و همچنین تعیین زمین‌های دایر و تمیز بایر از موات به عهده وزارت راه و شهرسازی است، لذا به‌موجب دستورالعمل صادره از وزارت مسکن و شهرسازی (وقت) مصوب ۲/۵/۱۳۶۷ آرای کمیسیون ماده ۱۲ در فاصله سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ در این اداره کل در مجموع به مساحت ۸ میلیون مترمربع از اراضی مطرح شده در کمیسیون مذکور موات تشخیص داده شده است.

وی گفت: کمیسیون تشخیص ماده ۱۲ استان تهران جهت تنویر اذهان عمومی نسبت به اعلام آمار عملکرد طی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ اقدام کرده است و مطابق قانون اعلام هر رای موات مشروط به دو بار آگهی در روزنامه سراسری به فاصله ۱۰ روز و سپس پی گیری متقاضیان تا سه ماه پس از آگهی دوم است که مطابق با قانون در این مسیر حرکت کرده‌ایم.

جنتی در پایان گفت: دبیرخانه مذکور در اعلام آمار آرای صادره در کمیسیون ماده ۱۲ در فاصله سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ در مجموع مساحت ۸ میلیون متر مربع را موات تشخیص و بیش از بیست و شش میلیون متر مربع را غیر موات تشخیص داده است.