شناسهٔ خبر: 171564 - سرویس استان‌ها

افزایش ۱۵۷ درصدی آموزش‌های تخصصی ایمنی رانندگی در آذربایجان شرقی

رضایی رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی از افزایش ۱۵۷ درصدی آموزش‌های تخصصی ایمنی به موتورسواران، رانندگان وانت بار و ادوات کشاورزی در سه ماهه اول امسال در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از آذربایجان شرقی، روح اله رضایی؛ رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: در سه ماهه اول سال گذشته این آموزش‌ها در ۷ روستا و برای ۳۵۰ نفر ارائه شده بود که در بهار امسال ۹۰۰ نفر از ساکنان ۱۸ روستای استان از آن بهره‌مند شده است.

وی همچنین از آشکارسازی یک هزار و ۷۰۰ دستگاه ناوگان باری سبک (وانت بار) در سال جاری خبر داد و افزود: این تعداد نسبت به عملکرد مدت مشابه سال گذشته ۵۵ درصد رشد دارد.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی با بیان اینکه یک هزار و ۲۰۰ دستگاه موتور سیکلت نیز آشکار سازی شده است، گفت: در این زمینه هم ۵۰ درصد عملکرد این اداره افزایش داشته است.

رضایی با اشاره به نقش و اهمیت استفاده از کلاه ایمنی در جلوگیری از آسیب بیشتر به موتور سواران هنگام سانحه افزود: در سه ماهه امسال ۴۸۰ عدد کلاه ایمنی به موتورسواران داده شده که ۱۲۹ درصد نسبت به سه ماهه سال ۱۴۰۲ بیشتر شده است.

وی در ادامه گفت: مدارس حاشیه راه‌های استان نیز جزو جامعه هدف آموزش اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی بوده که در این راستا در عرض سه ماه به ۷۵۰ دانش آموز ۱۵ مدرسه آموزش‌های تخصصی ایمنی داده شد