شناسهٔ خبر: 171569 - سرویس هواشناسی

سازمان هواشناسی هشدار داد؛

اختلال در ترددهای دریایی به دنبال وزش باد در آب‌های جنوب

دریای طوفانی موج سازمان هواشناسی کشور نسبت به افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج در تنگه هرمز، خلیج فارس و دریای عمان و ایجاد اختلال در ترددهای دریایی، هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بر اساس هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی کشور، سامانه افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا از اواخر وقت دوشنبه تا بعدازظهر پنج‌شنبه موجب افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه‌ای در محدوده ۲۸ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج بین ۱/۵ تا ۲ متر می‌شود.

امروز تنگه هرمز و غرب دریای عمان و روزهای آینده مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان این شرایط جوی را دارند.

خطر غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در ترددهای دریایی قایق‌های صیادی و فعالیت‌های تفریحی، اختلال در تردد شناورهای مسافربری و تردد کشتی‌های تجاری و اختلال در فعالیت سکوهای نفتی به دنبال فعالیت این سامانه پیش‌بینی شده است.

سازمان هواشناسی به منع شنا، منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، اجتناب از تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توصیه کرده است.