شناسهٔ خبر: 171579 - سرویس جاده‌ای

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک خبر داد؛

انجام ۹ میلیون آزمایش توسط آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در دولت سیزدهم

ببینید | نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم در حوزه حمل و نقل مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک از انجام ۹ میلیون آزمایش توسط این شرکت در دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مجید کیانپور مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم که امروز دوشنبه ۱۸ تیرماه در ساختمان دادمان برگزار شد، اظهار کرد: این شرکت در حوزه‌های مختلف پایش کنترل کیفیت در قالب ۱۷۰۰ قرارداد با پروژه عمرانی در سه سال ۹ میلیون آزمایش انجام داده و هر سال ۳۰ تا ۵۰ درصد افزایش خدمات داشته است.

وی افزود: اکنون ۷۵۰ نوع خدمت به شرکت‌های پیمانکاری و کارفرماها شامل ۳۷ سازمان دولتی ارائه می‌شود که ۲۷ درصد خدمات این شرکت به سایر دستگاه‌های اجرایی، ۴۸ درصد به وزارت راه و شهرسازی و الباقی به بخش خصوصی ارائه می‌شود.

کیانپور تاکید کرد: اثری که خدمات این شرکت بر روی کیفیت و بالا بردن عمر مفید پروژه‌ها انجام می‌گذارد منجر به افزایش عمر مفید و ارتقا استانداردها و کمک به توسعه پایدار کشور می‌شود و می‌تواند رمز توسعه همه جانبه در زیرساخت‌های کشور باشد.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم ۲۰۰ هزار متر کار حفاری و ژئوتکنیک انجام شده است خاطر نشان کرد: این شرکت در طرح نهضت ملی مسکن نیز با حضور جهادی و گسترده موفق شد بیش از ۳۰ هزار متر کار حفاری و ژئوتکنیک را به ثبت برساند.

وی در ادامه بیان کرد: در دولت سیزدهم ۱۷۰ واحد محلی جدید در پروژه‌های عمرانی افتتاح شده است و در همین مدت ۱۰۷ هزار کیلومتر- خط از راه‌ها و شریان‌های اصلی توسط اسکنر جاده‌ای و... پایش شده است.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اضافه کرد: در سه ساله دولت سیزدهم نیز ۱۸ هزار کیلومتر- خط معابر درون شهری برداشت و ۱۲۰۰ کیلومتر- خط ارزیابی و تعیین شاخص ناهمواری راه‌ها در دفتر مهندسین مشاور شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک صورت گرفته است.

کیانپور یادآور شد: حدود ۳۵۰ هزار نفر- ساعت دوره آموزشی برای مهندسین و کارشناسان سایر دستگاه‌های اجرایی با هدف به روز رسانی و تولید علم و آشنایی جامعه مهندسی با دانش نوین در کشور برگزار شد.