شناسهٔ خبر: 171584 - سرویس استان‌ها

برگزاری جلسه هماهنگی در جهت ارائه خدمات به زائرین اربعین حسینی در زنجان

راهداری زنجان جلسه هم‌اندیشی و هماهنگی جهت ارائه خدمت‌رسانی هرچه بهتر به زائرین اربعین حسینی به ریاست مدیرکل و با حضور معاون حمل و نقل، معاون راهداری، معاون توسعه مدیریت و منابع و رییس اداره حراست و رییس اداره حمل مسافر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان، اصغر اسماعیلی، مدیرکل این اداره در جلسه هم‌اندیشی و هماهنگی جهت ارائه خدمت‌رسانی هرچه بهتر به زائرین اربعین حسینی که با حضور معاون حمل و نقل، معاون راهداری، معاون توسعه مدیریت و منابع و رییس اداره حراست و رییس اداره حمل مسافر برگزار شد. فوق عنوان کرد: خدمات قابل ارائه به زائرین باید به نحو مطلوب صورت گیرد.

وی در ادامه اظهار کرد: ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی و ارتقا و بهبود کیفیت خدمات‌رسانی در پایانه‌های مسافربری استان به زائران نیز در کنار اقدامات تکمیلی دیگر از جمله برنامه‌های بخش راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان است که با جدیت هرچه تمام‌تر پیگیری می‌شود.

اسماعیلی بازدیدهای ویژه از مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی در اوج سفرهای زائرین اربعین را لازم دانست و گفت: در این خصوص به تمامی مالکان مجتمع‌های خدماتی رفاهی استان لزوم نظافت کامل نمازخانه‌ها، سرویس‌های بهداشتی و تأمین دیگر ملزومات داخل مجتمع‌ها ابلاغ و مورد تاکید قرار گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای زنجان خاطرنشان کرد: تجارب ارزنده‌ای از تعامل و همراهی بخش حمل‌ونقل با مسئولان ستاد اربعین استان، شهرداری و پلیس راهور در سال‌های قبل وجود دارد که باید در اربعین پیش رو نیز مورد استفاده قرار گیرد.

این مقام مسئول گفت: با توجه به قرار گرفتن استان در مسیر تردد ناوگان و خیل عظیم زائرین نسبت به برپایی موکب‌ها و پذیرایی از زائران در مجتمع‌ها تاکید کرد و افزود: بخصوص در محورهای پرتردد، زنجان_ بیجار، خدابنده به همدان و آزادراه زنجان_تبریز نسبت به برپایی موکب‌ها اقدام شود و تشدید نظارت‌ها از طریق افزایش گشت‌های مشترک با پلیس‌راه و استقرار تیم‌های امدادی و راهداری در نقاط پرتصادف، پایش و کنترل عملکرد ناوگان از طریق سامانه سپهتن انجام خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: حمایت از موکب و پویش‌های مردمی در راستای ارتقا ایمنی و کاهش تصادفات، برخورد با تخلفات حادثه‌ساز رانندگان، پیش‌بینی و انجام تمهیدات لازم برای تامین سوخت ناوگان از جمله برنامه‌های در دست اجرا است.

اسماعیلی عنوان کرد: بی‌توجهی به موارد فنی و ایمنی ناوگان قبل از سفر مانند سیستم ایمنی می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری را وارد کند لذا نقش مدیران فنی شرکت‌های حمل‌ونقل در افزایش ایمنی ناوگان نیز بسیار قابل توجه است که باید حس مسئولیت‌پذیری و نظارت آنان بیش از پیش ارتقا یابد.

استفاده از ظرفیت صداوسیما، برنامه‌ریزی در خصوص اعزام همکاران به مهران از دیگر موارد مطرحی در این نشست بود.