شناسهٔ خبر: 171585 - سرویس استان‌ها

خط کشی ۱۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی شهرستان نیر در اردبیل

خط کشی محور زیرکوه قاین  (3).jpg رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نیر گفت: ۱۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی این شهرستان در ۳ ماهه گذشته خط کشی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، مهدی نجفقلیزاده رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان نیر در بازدید از محور نیر- سراب با بیان اینکه در ۳ ماهه گذشته افتادگی ۱۱ کیلومتر از شانه در راه اصلی نیر- سراب و راه‌های روستایی توسط راهداران اصلاح شده افزود: در این مدت ۵۰۰۰ متر مکعب عملیات شن ریزی در راه‌های شنی این شهرستان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در ۳ ماهه گذشته با استفاده از ۲۵۰ تن آسفالت گرم به‌صورت امانی محورهای مواصلاتی شهرستان نیر لکه گیری شده تصریح کرد: در این مدت ۳۰۰ متر مربع آسفالت رگلاژی در محورهای این شهرستان توسط راهداران پر تلاش اجرا شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان نیر حفاظت و صیانت از حریم راه‌ها را بعنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست و ادامه داد: تا کنون با حضور گشت راهداری در محورهای مواصلاتی ۲۰ مورد آزاد سازی حریم در راه‌ها انجام، ۴۵ مورد مجوز ساخت و ساز برابر مقررات صادر و ۲ مورد تابلوهای تبلیغاتی غیر مجاز نیز از سطح جاده‌های این شهرستان جمع آوری شده است.

نجفقلیزاده در ۳ ماهه گذشته از تیغ زنی و تسطیح ۴۰۰ کیلومتر از حریم راه شهرستان نیر خبر داد و خاطر نشان شد: در مدت یاد شده ۱۰ هزار متر مربع از راه‌های شنی این شهرستان تسطیح و رگلاژ شده است.

وی نگهداری مستمر سیستم روشنایی ۴۰ کیلومتر از معابر را توسط راهداران در این شهرستان یادآور شد و اظهار کرد: در ۳ ماهه گذشته عملیات خاک‌برداری در مسیر روستایی پیرنق به طول ۱ کیلومتر و با حجم عملیات خاک‌برداری ۱۰۰ متر مکعب اجرا شده و همچنین عملیات آسفالت ریزی درمحور نیر- سراب به طول ۵ کیلومتر و زیرسازی راه‌های روستایی سیاهپوش، داشبلاغ، سقدیل، گلی توسط راهداران انجام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان نیر در ۳ ماهه گذشته به آسفالت ۲۰ کیلومتر از راه روستایی مزرعه اشاره کرد و ادامه داد: عملیات لکه گیری و آسفالت مسیر بزرگراه و محور نیر به سراب با حجم عملیات ۳۰۰۰۰ متر مربع در حال انجام است که ۱۵ کیلومتر روکش آسفالت این مسیر نیز توسط پیمانکار در حال اجرا است.

نجفقلیزاده پاک‌سازی ۱۸۰۰متر مکعب حاشیه راه‌ها از نخاله‌های ساختمانی، پاک‌سازی ۵۰ کیلومتر حاشیه و رفوژ میانی در طول مسیر، پاک‌سازی، لایروبی و تنقیه ۱۲دستگاه پل‌ها و آبروها، نصب ۲۰عدد استوانه ایمنی جهت آشکار سازی، نصب ۱۱متر سرعتگیر پلاستیکی، جاگذاری ۱۲ مورد بشکه‌های زرد پلاستیکی در نقاط پرتصادف، رنگ آمیزی ۲۵۰۰ عدد پایه تابلوها و تعمیر و مرمت ۲۰ شاخه گاردریل را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۳ ماهه گذشته برشمرد،

وی جهت آگاهی دهی به رانندگان برای رعایت قوانین راهور در جاده از نصب ۸۴ متر مربع تابلوهای اطلاعاتی و ۶۰ عدد تابلوهای انتظامی و اخطاری در راه‌های این شهرستان خبر داد و گفت: ۴۸مورد از سرعت‌گیرهای آسفالته و مجازی شهرستان نیر رنگ آمیزی شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان نیر افزود: راهداری این شهرستان مسئولیت نگهداری از ۴۱۶ کیلومتر بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی را بر عهده دارد.